کتابفروشی‌های زنجان به نمایشگاه استانی کتاب دعوت شدند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان به‌همراه جمعی از مسئولان این اداره‌کل از چهار کتابفروشی زنجان در نقاط مختلف شهر بازدید و با اهدا لوح تقدیر از تلاش‌های کتابفروشان تقدیر کرد.

در این برنامه از کتابفروشی‌های شهر کتاب و خانه کتاب و دو کتابفروشی جدیدالتاسیس فرهنگان و آگورا، بازدید به عمل آمد و ضمن بررسی مسائل و مشکلات حوزه کتاب، مقرر شد برای رفع آنها اقدام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان همچنین در این دیدارها از کتابفروشان هم دعوت کرد در دهمین نمایشگاه کتاب زنجان که از ۱۱ تا ۱۶ آذر برگزار می‌شود، مشارکتی فعال داشته باشند.
 

این در حالی است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در یکصد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اعلام کرد: به استناد سالنانه آماری سال ۹۶ و ۹۷ دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این استان در بین ۳۱ استان کشور در شاخص کتب تالیف شده در رتبه ۲۰ کشوری در سال ۹۷ قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در شاخص کتاب‌های ترجمه شده رتبه ۱۸ و تعداد ناشران فعال رتبه ۲۰ کشوری را دارد، یادآور شد: استان زنجان در سال ۹۷ در تعداد نشریات منتشر شده با ۹۰ عنوان به رتبه ۲۷ کشوری رسیده است.

کرباسی از برگزاری دهمین جشنواره ناشران کتاب از ۱۱ تا ۱۶ آذرماه اشاره کرد و گفت: مصوباتی برای برگزاری این دوره از نمایشگاه در دستور کار قرار گرفته و نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای این نمایشگاه هستیم.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: