نمایشگاه کتاب همدان اواخر دی‌ماه برگزارمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، نشست کتاب‌خوان ویژه اصحاب رسانه با حضور فعالان حوزه رسانه همدان، به‌همت خانه مطبوعات و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست اعلام کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تمام مجموعه‌های وابسته به آن در جهت استمرار این نشست‌ها تلاش خواهد کرد.

وی افزود: از کودکی یاد گرفتیم از کتاب به عنوان یار مهربان یاد کنیم؛ این واقعیت است و کتاب، نه‌تنها یار ما بلکه راهنمای ما در دشواری‌ها است. اگر بتوانیم کتاب بخوانیم و کتابخوانی را ترویج کنیم، قدرت تفکر و تعقل تقویت خواهد شد. البته باید در نظر داشت که لازمه فعالیت در حوزه رسانه که نیاز به تحلیل‌گری دارد، مطالعه و کتابخوانی است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: متأسفانه فضای مجازی در کنار تمام مزایایی که دارد، اطلاعات و معلومات سطحی ارائه می‌کند که سریع نیز به فراموشی سپرده می‌شود، اما اطلاعاتی که از کتاب به ما منتقل می‌شود، معلومات عمیقی است که زمان بیشتری در خاطر می‌ماند. کتاب‌های خوبی که سال‌ها برای نوشتن آن زحمت‌ کشیده شده، دارای مزایا و تجربیاتی است که به خواننده منتقل می‌کند و گاه ممکن است بارها یک کتاب را بخوانیم.

احسانی اظهار کرد: متاسفانه اتفاقی که در حوزه کاغذ افتاد و بر قیمت کتاب اثر گذاشت و دسترسی افراد کتابخوان را به کتاب کاهش داد. هرچند در ماه اخیر تحقیق غیر رسمی انجام دادم که نشان می‌داد برخلاف تصور میزان خرید کتاب توسط خانواده‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که نشان از کتابخوان تر شدن جامعه دارد. و این نشان می‌دهد که خوشبختانه جامعه به سمت کتاب خواندن پیش می‌رود.

وی افزود: در همدان نسبت به آن چیزی که از پایتخت تاریخ و تمدن انتظار می‌رود، تعداد کتاب‌فروشی‌ها و میزان دسترسی به کتاب بسیار کم است. حدود ۵ سال است که نمایشگاه بزرگ کتاب در همدان برگزار نشده است. با زحمات همکاران و به ویژه آقای شیرمحمدی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای این اداره با هماهنگی نمایشگاه بین‌المللی همدان و موافقت وزارتخانه، اواخر دی‌ماه نمایشگاه بزرگ کتاب همدان برگزار می‌شود.

این نشست با هدف ترویج کتاب‌خوانی و آغاز سلسله نشست‌های کتابخوان برگزار شده بود که مقرر شد به‌صورت ماهیانه استمرار داشته باشد. ذلیخا کرمی از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با معرفی کتاب نیکومنظر، خانم وحدتیان از خبرگزاری تسنیم با معرفی کتاب‌هایی چون بادبادک‌باز، چگونه با پدرت آشنا شدم و گلستان یازدهم، خانم نوری با معرفی کتاب خداحافظ سالار، میلاد سپهری با معرفی کتاب «من مادر دوم تورجم»، آقای پنبه‌ای با معرفی کتاب «رازهای سرزمین من»، خانم فرشچیان با معرفی «مردی در تبعید ابدی»، خانم علی‌محمدی با معرفی کتاب «وداع با اسلحه»، خانم قاسمی با معرفی کتاب «سلام بر ابراهیم» دانسته‌ها، احساسات و نظرات خود را درباره این کتاب‌ها با سایرین به اشتراک گذاشتند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: