نگاهی به فعالیت‌های کتابخوانی روستای علوی کاشان

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، روستای علوی در ۳۵ کیلومتری غرب کاشان واقع شده است؛ روستایی با جمعیت کثیر سادات اهل علم و فرهنگ. ابتدای روستا به میدان سادات که می‌رسید، تابلوی کتابخانه را خواهید دید، کوچه فرهنگ و کتابخانه عمومی علوی؛ کتابخانه‌ای به وسعت ۱۸۰۰ مترمربع بر بلندایی مشرف بر کوه و دست و صحرا گنجینه‌ای با بیش از ۱۶ هزار جلد کتاب و اعضایی دوست‌داشتنی.

قانون پنجم رانگاناتان می‌گوید کتابخانه ارگانیسمی زنده و پویا است و شما این پویا بودن را در کتابخانه علوی لمس خواهید کرد. حضور کودکان، نوجوانان، مادران و خانواده‌ها که علاوه بر کتابخوانی و مطالعه ساعات مفید و پرباری را با برنامه‌های فرهنگی کتابخانه تجربه می‌کنند. از قصه‌گویی و شاهنامه خوانی تا کارگاه های آموزشی و خلاصه هر برنامه ای که برای افزایش دانایی تان به کار می‌آید.

برنامه‌های هفتگی کتابخانه در سال ۹۸ شامل کلاس‌های هفتگی قصه‌گویی، سهراب خوانی، حافظ خوانی، جمع خوانی و بلندخوانی کتاب، اجرای نمایش، مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی کتاب، نشست کتابخوان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله کارگاه غدیرشناسی، ویژه دهه ولایت و کارگاه «صدفی در آفرینش» ویژه هفته عفاف و حجاب و … بوده است.

در این جلسات ضمن بررسی اشعار سروده شده ایرادات توسط شاعران کارشناس برطرف می‌شود و بنا به مناسبت‌های پیش رو حال و هوایی خاص به خود می‌گیرد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: