جشن امضاء كتاب «شيردارخوين» در «دنيای كتاب» قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با حضور خانم فاطمه دولتی نویسنده کتاب «شیر دارخوین» و برادر شهید محمدجواد دل‌آذر جشن امضاء این كتاب در کتابفروشی «دنیای كتاب» قم برگزار می‌شود.

این کتاب روایتی داستانی از زندگی شهید دل‌آذر فرمانده عملیات لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) است. محمدجواد دل‌آذر، دوم فروردین ۱۳۳۷ در قم به دنیا آمد. پس از طی کردن کودکی و نوجوانی پر فراز و نشیب خود، در بحبوحه انقلاب و در ادامه در جبهه مبارزه با رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، حضوری فعال داشت.

وی در سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و بعد از گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت به سوی جبهه‌های جنگ شتافت و بارها مجروح شد، اما جبهه را رها نکرد. در روزهای ابتدایی جنگ با حضور در جبهه‌های دارخوین، سلیمانیه، محمدیه با مسئولیت واحد خمپاره‌انداز در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح بعثی ایستاد.

در ادامه راه، مسئولیت فرماندهی عملیات لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) را عهده‌دار شد. شهید آذر دل در بیشتر عملیات‌هایی که لشکر ۱۷ به‌عنوان یگان عمل‌کننده شرکت داشت با شجاعت و زیرکی خود نقشی تعیین‌کننده در پیروزی جبهه اسلام ایفا کرد.

برشی از کتاب:
بی‌بی گفته بود: «هوای قبرستون سنگینه ننه، مخصوصاً دم غروب، چشم ننداز به سنگا. خوندن اسم میت عقل رو زایل می‌کنه.» جواد چشم از سنگ قبرها گرفت، چراغ‌قوه زد توی کوره راه بین قبرها تا جلوی پاش را ببیند. دم غروب نبود، شب می‌رفت سمت صبح؛ اما هنوز تا چشم کار می‌کرد ظلمات بود. محمد نشست لبِ یکی از قبرها، افتاد به سرفه. صدای قورت دادن آب دهان‌اش سکوتِ خوفناکِ قبرستان را شکست.
 
کتاب «شیر دارخوین» در ۳۰۴ صفحه با شمارگان ‌1000 نسخه و بهای ۳۰ هزار تومان از سوی انتشارات سامیر راهی بازار نشر شده است.
 
یادآوری می‌شود، این برنامه امروز چهارشنبه ٣ مهر ساعت ١٨:٤٥ در مجموعه دنیای كتاب واقع در قم، مجتمع صفاییه برگزار می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: