نکوداشت سیدعلی صالحی به بهانه «فقط باران»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «فقط باران» عنوان کتابی درباره شعر و زندگی سیدعلی صالحی است.  این بار اصحاب دانشگاهی (استاد و دانشجو) در اهواز و خوزستان، نسبت به یک عمر تلاش و خلاقیت این شاعر ادای دین کرده‌اند. کتاب «فقط باران» که به زودی از سوی انتشاراتِ هرمز (در اهواز) منتشر می‌شود، شامل آثار همین طیف آکادمیک است.
 
مدیریت این گرامیداشت به عهده شاعر خوزستانی حبیب پیام، همراه شهرام فروغی و علاقه‌مندان به شعر صالحی است. به گفته حبیب پیام، همزمان با انتشار «فقط باران» مراسم نکوداشت نیز در اهواز برگزار خواهد شد. هرچند پیش از این در سطوح دانشگاهی و محافل فرهنگی، در دیگر استان‌های ایران و بیرون از ایران (از جمله در فرانکفورت آلمان) بزرگداشت این شاعر نامدار برگزار شده است؛ اما در خوزستان (سرزمین اجدادی صالحی) اولین بار است که این اتفاق می‌افتد.
 
حبیب پیام در گفت‌وگویی کوتاه درباره این اتفاق به ایبنا گفت: مدت‌هاست که یاران و شاعران و دانشگاهیان در برآورده کردن این آرزو تلاش می‌کنند، اما مرحله به مرحله با مشکلاتی برخورد می‌کردیم. تا امروز که توانستیم از سدها و بن‌بست‌ها بگذریم. امیدواریم بتوانیم سیدعلی صالحی را به بزرگداشت خویش فرا بخوانیم و ممانعتی در کار نباشد.

وی ادامه داد: البته خبر داریم که صالحی چندین سال است با بیماری‌های سختی سرگرم مبارزه است، و از خود وی شنیدم که پانزده سال است، قادر به سفر نیست. با این حال قریب به نیم قرن کار و پیکار کلام و خلق آثار درخشان صالحی از او چهره‌ای تاریخی ساخته است و این حق اوست که مردم زادگاه و سرزمین پدری، از قلمش قدردانی کنند.
 
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: