«بازی و مگی … و چند داستان دیگر» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌،‌ کتاب «بازی و مگی … و چند داستان دیگر»،‌ نوشته محمدحسن شایانی، نویسنده، شاعر و فعال حوزه تئاتر، مجموعه داستانی با ۹ داستان به سبک رئالیسم جادویی است.
 
این کتاب تلفیقی از رئالیسم جادویی ایرانی و غربی است و شامل داستان‌هایی به نام «بازی»، «ماه عسل»، «رویت گاومیش‌های پرنده»، «مگی و سیاهی لشگرهای از دست رفته»، «شلیک به گنجشک‌های ماده»، «نوستالوژی»، «کسی به سرهنگ زنگ نمی‌زند»، «کوچه سیزده خانه» و «مستاجر جدید» می‌شود.
 
عنوان کتاب به سبب اهمیت داستان‌های «بازی» و «مگی و سیاهی لشگرهای از دسته رفته» انتخاب ناشر است. در این کتاب نویسنده توانسته حرف‌های تازه‌ای در حوزه رئالیسم جادویی مطرح کند که می‌تواند برای مخاطب ایرانی جذاب باشد.
 
محمدحسن شایانی تاکنون مجموعه داستان‌های «شلیک به گنجشک‌های خسته» و «شیون مرغ مقلد» را از سوی نشر نگیما و مجموعه داستان «عکس یادگاری» را از سوی نشر داستان منتشر کرده است. در کارنامه فعالیت‌های این نویسنده کارگردانی و نویسندگی بیش از ۱۰ نمایشنامه دیده می‌شود.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«آلن ژاکوب روی تخته سنگ‌های صاف و صیقلی مصب رودخانه نشسته بود و چشم به راه وایکنیگ‌هائی بود که برای تجارت ادویه به شرق دور رفته بودند. در افق مه زده هیچ نشانی از کشتی‌های بادبانی دیده نمی‌شد مگر قایق ماهیگیری کوچکی که درگیر امواج شدید، به ساحل نزدیک می‌شد و دسته‌ای پرنده وحشی که در حال پرواز به سوی آب‌های گرم بودند. همه افرادی که در محوطه کلیسا جمع شده بودند، از گذشته پر شر و شور آلن به عنوان یک قهرمان ملی باخبر بودند.»
 
کتاب «بازی و مگی … و چند داستان دیگر»،‌ نوشته محمدحسن شایانی در ۲۰۹ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و به‌بهای ۲۱هزار تومان از سوی نشر نگیما راهی بازار نشر شده است.
 
 
این مطالب را به اشتراک بگذارید: