نمایشگاه کتاب تهران بعد از فرانکفورت جایگاه دوم جهان را دارد

سیدعبدالله مرتضی، مسئول غرفه لبنان و مدیر انتشارات امجاد لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اینکه ۲۳ سال است که به نام غرفه سفارت لبنان و انتشارات امجاد لبنان در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کند، گفت: فعالیت ما در این نمایشگاه در بعد فرهنگی و ارائه اطلاعات درباره بعضی ناشران، مولفان و کتاب‌ها به دانشگاه‌ها و مراکزعلمی و فرهنگی است تا اطلاعاتی به علاقه‌مندان امور فرهنگی در کشور ایران ارائه شود.
 
مرتضی درخصوص همکاری با ناشران خارجی در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توضیح داد: درباره ترجمه بعضی کتاب‌ها با برخی از ناشران صحبت‌هایی شد. همچنین برای تبادل کتاب‌های لاتین و عربی بین کشور لبنان و ایران هم مذاکراتی انجام شد.
 
او ادامه داد: تعداد زیادی از ناشران شرکت کننده در بخش عربی از لبنان هستند. آن‌ها در نمایشگاه با غرفه‌های پرمحتوا و کتاب‌های چاپ جدید و متون اسلامی کتاب‌های ادیان، کتاب‌های سیاسی و… شرکت کرده‌اند.
 
مسئول غرفه لبنان با اعلام اینکه نمایشگاه کتاب تهران دومین نمایشگاه از نظر کیفیت، جمعیت و مشارکت‌ها در جهان است، ادامه داد: افتخار می‌کنیم بعد از نمایشگاه فرانکفورت، نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در مقام دوم قرار گرفته است.
 
او افزود: البته امیدواریم یک محل دائمی برای نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شود. همچنین باید یک مرکز نشر و ارائه کتاب اسلامی به‌عنوان بزرگترین مرکز برای بازدیدکنندگان افتتاح شود که این مایه افتخار مسلمانان جهان خواهد بود.
 
مدیر انتشارات امجاد لبنان با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی تهران را جزء نمایشگاه‌های برتر جهان می‌داند، بیان کرد: این نمایشگاه استعداد آن را دارد که بتواند جایگاه اول نمایشگاه‌های بین‌المللی فرهنگی را داشته باشد.
 
 
این مطالب را به اشتراک بگذارید: