محفل انس با قرآن در چرام برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، محفل انس با قرآن و نشست موضوعی سبک زندگی اسلامی در مسجد صاحب الزمان (عج) چرام با حضور پرشور مردم این شهر برگزار شد.

سعید خردمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام گفت: رشد و افزایش داوطلبان و فعالان رشته‌‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر ویژه‌ی قرآن در شهرستان چرام طی یکسال گذشته چشمگیر بوده و در حال حاضر یک موسسه و دو تشکل قرآنی موفق در این شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: در این آیین از ۲۶ فعال قرآنی در زمینه فعالیت‌های قرآنی، مدیران فرهنگی و فعالان موسسات قرآنی در شهرستان چرام تجلیل شد.

رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد هم در این محفل به عوامل موثر در گسترش دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل موثر وجود نورانی پیامبر اکرم (ص) است که به علت ویژگی‌های فردی، ایشان را از سایر افراد جدا می‌کند. عامل دیگر وجود کلام نورانی قرآن کریم است؛ امروز به برکت انقلاب اسلامی تلاوت آیات قرآن در سراسر جهان گسترانیده شده است.

وی به ویژگی‌های قرآن کریم اشاره و یادآور شد: اعجاز قرآن از ویژگی‌های مهم آن است که حتی افراد را به مبارزه طلبیده که همه آنها موفقیتی در این زمینه به دست نیاوردند.

این مسئول فرهنگی و هنری در استان کهگیلویه و بویراحمد شیوه نزول قرآن را از دیگر عوامل دانست و گفت: تدریجی بودن آیات و سختی‌های پیامبر در تاریخ فراوان بوده و برای آرامش قلب پیامبر به صورت تدریجی نازل می‌شد تا دشواری‌ها و سختی‌ها را دور کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید در حوزه درک و فهم و تعلیم مبانی قرآنی، متناسب با جوانان جلو برویم.

وی بعد فرهنگی و معنوی این انقلاب را از حضور امام راحل دانست و گفت: امام راحل عظیم الشان از محتوای دینی و قرآنی انقلاب اسلامی در کشور دفاع کرد.

دهبانی‌پور با اشاره به اینکه امام ایدئولوژی و تبیین انقلاب را پیگیری کرد، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این انقلاب را به درستی رهبری کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرایند و همه معارف این انقلاب، اهداف دینی و معطوف به مبانی قرآنی است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: