سالار عبدی با ۱۲ کتاب جدید در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ سالار عبدی، روزنامه‌نگار، شاعر و منتقد علاوه بر فعالیت در حوزه موسیقی به عنوان سرپرست گروه بین‌المللی تلفیقی درنا و سلاطین و خواننده، در زمینه تدریس و پژوهش بسیط و دامنه‌دار حوزه فرهنگ و هنر نیز فعالیت‌هایی انجام داده است و مقالات تخصصی متعددی از وی در این حوزه‌ها در نشریات و روزنامه‌های معتبر به چاپ رسیده است.

این پژوهشگر در پروژه‌ای ۱۲ ساله اقدام به گردآوری و تالیف دایره‌المعارف ترانه و تصنیف ۱۰۰ سال اخیر به دو زبان ترکی و فارسی کرده است. در این کتاب چندین هزار ترانه و تصنیف ارزشمند از فارسی و ترکی، با شناسایی دقیق و موشکافانه مشخصات کامل اثر اعم از ترانه‌سرا، آهنگساز، تنظیم‌کننده، خوانندگان و سایر مشخصات کامل آثار در ۱۲ ردیف دستگاهی و آوازهای زیرمجموعه آن به صورت جداگانه، گردآوری و جمع‌آوری شده است.

این مجموعه در هفت جلد مجزا با تقسیم‌بندی ردیفی و دستگاهی و با مقدمات مقالات و توضیحات تخصصی مولف درخصوص هر کدام از این هفت اثر مجزا به صورت فنی چاپ و منتشر شده و جلدهای بعدی این مجموعه در حال تدوین و جمع‌آوری است که به ترتیب روانه بازار می‌شود. «شوربا…»، «سه پنج آواز»، «نوای ماهور»، «جامه‌دران»، «دشت‌آواز»، «داد و بیداد» و «آن ترک خوش آواز» نام کتاب‌های این مجموعه است که از سوی انتشارات آثار برتر عرضه شده است.
 
علاوه بر این مجموعه، سالار عبدی مجموعه غزل «غزلم رفت منزوی بشود»، مجموعه منتخب رباعی «پنج معکوس»‌ و مجموعه غزل «غزلم رفت منزوی بشود» را از سوی انتشارات آثار برتر منتشر کرده است.

همچنین وی دو کتاب نظری به نام‌های «شوکران نوش غزل» که نقد و تاملی بر شاعرانگی حسین منزوی است و کتاب «زیر ذره‌بین» که به خلیل جوادی از منظر صاحب نظران پرداخته را از سوی انتشارات سیب سرخ راهی بازار نشر کرده است.
 
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: