رونمایی از «شهر من اسفراین» با خرید حمایتی ۱۰۰۰ جلدی از کتاب


به گزارش خبرنگار کتاب ایران ایران (ایبنا) خراسان شمالی، آیین رونمایی از کتاب «شهر من اسفراین» (مجموعه عکس‌هاس جواد حسن‌پور) در مجموعه فرهنگی هنری نسیم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین با حضور شهردار، رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر و معاون دانشگاه فنی و مهندسی برگزار شد.

علی‌اصغر قلیزاده جوشقان مدیرمسئول انتشارات شکوفه سیب، ناشر این اثر، درباره این کتاب به خبرنگار ایبنا گفت: «شهر من اسفراین» از کتاب‌های نفیس و فاخری است که در طول سه سال توسط عکاس جوان، جواد حسن‌پور با ثبت حدود ۲۵۰ تصویر از حوزه‌های میراث فرهنگی و تاریخی، مناطق دیدنی و ظرفیت‌های گردشگری، حیات وحش، سوغات و صنایع دستی و اقوام کرمانج، ترک و تات اسفراین جمع‌آوری شده است.

وی افزود: این کتاب یک دایره المعارف نسبتا جامع درخصوص مردم‌شناسی و فرهنگ عامیانه و سبک زندگی، علایق، آئین‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی شهر اسفراین است.

مدیرمسئول انتشارات شکوفه سیب، یکی از نکات برجسته این کتاب را حواشی و توضیحاتی دانست که در کنار عکس‌های کتاب به‌صورت دوزبانه (انگلیسی و فارسی) آمده است که ضمن معرفی جاذبه‌های اقلیمی و گردشگری این منطقه به سایر هموطنان، می‌تواند به عنوان یک راهنمای تصویری گردشگری برای سایر اقوام و ملل نیز مفید باشد.

یادآوری می‌شود، در  آئین رونمایی از این کتاب، مجتمع صنعتی فولاد و ریخته‌گری اسفراین تعداد ۱۰۰۰ جلد از این کتاب را در جهت حمایت از نویسندگان جوان و بومی خریداری کرد.

tekirdağ escort

این مطالب را به اشتراک بگذارید: