ارج‌نامه رضا بابایی در قالب یک کتاب منتشر شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کتاب «فرزند قلم» در ۲۴۶ صفحه مشتمل بر شناخت‌نامه رضا بابایی، بابایی از منظر دیگران، سروده‌ها و تصاویری از این نویسنده است.
 
در بخش «استاد بابایی از منظر دیگران»، ۵۰ یادداشت‌ و مقاله به‌قلم استادان حوزه و دانشگاه از جمله سیدابوالقاسم حسینی ژرفا، مهدی مهریزی، مهراب صادق‌نیا، بیژن عبدالکریمی، مظفر سالاری، احمد شهدادی، ابوالفضل طریقه‌دار، محمد اسفندیاری، محمدباقر انصاری، محمد‌هادی خالقی، مهدی صالحی، محمدمهدی باقری و محمدباقر ملکیان نوشته شده است.
 
یادآوری می‌شود، رضا بابایی، متولد اول خرداد ۱۳۴۳ در قزوین است. دوره راهنمایی را در مدرسه محمد قزوینی تحصیل کرد و دیپلم پایان متوسطه را در رشته تجربی از دبیرستان پاسداران گرفت. وی سپس برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه شد و از سال ۱۳۷۰ در دانشگاه تدریس کرده است. بابایی از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۷ سردبیری مجله صحیفه مبین، و از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ مسئولیت انجمن قلم حوزه را بر عهده داشت. وی اکنون بیشتر به کار پژوهش، نگارش و ویرایش اشتغال دارد.
 
حدود سی کتاب و بیش از پنجاه مقاله در زمینه‌های فرهنگی، ادبی و تاریخی و چند صد یادداشت در فضای مجازی و مطبوعات، به‌قلم رضا بابایی در زمینه‌های دین‌شناسی فرهنگی، تاریخ معاصر، سیاسی و ادبی منتشر شده است.
 
«بهتر بنویسیم»، «پیشوای صالحان»، «پیشوای مؤمنان»، «مولوی و قرآن»، «درآمدی بر دین‌شناسی حافظ»، «آیین قلم»، «دیانت و عقلانیت»، «امام خمینی از ولادت تا ولایت»، «این پنج تن»، «پیوند جان و جانان» و «حکایت خوبان» از جمله آثار اوست.

tekirdağ escort bayan

این مطالب را به اشتراک بگذارید: