رمان‌نویس آشوری کرمانشاهی در ارومیه تجلیل شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌ غربی، رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با حضور در منزل این رمان‌نویس مسیحی ضمن تبریک سال نو میلادی به وی، گفت: وجود نویسندگانی چون خانم «مالخام» نیاز کنونی استان و ظرفیت ارزنده‌ای برای عرصه فرهنگی ارومیه است که باید مورد توجه قرار گیرد و یاد کردن از این ظرفیت‌ها به ایام خاصی محدود نشود.

وی افزود: امیدواریم که آثار این رمان‌نویس به‌دلیل اینکه در این استان اقوام و ادیان زیادی در کنار هم زندگی می کنند، زمینه‌ساز تحکیم وحدت و تقویت همدلی بین اقوام و ادیان مختلف ساکن در این استان باشد و به اعتلای فرهنگی استان کمک کند.

«استانلی سیمونز»، رییس انجمن آشوریان ارومیه نیز در این دیدار گفت: پیروان سایر ادیان الهی ساکن در آذربایجان‌غربی نیز همچون مسلمانان در کمال آرامش به فعالیت در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌ فرهنگی می‌پردازند و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعامل و همکاری بسیار مناسب و خوبی را با فعالان این بخش دارد.

در این دیدار لوح سپاسی به خاطر تلاش‌های ارزنده «مالخام» در زمینه نویسندگی به وی اهدا شد. «مالخام» متولد ۱۳۴۸ در کرمانشاه است و از رمان‌های وی می‌توان به «در اوج» و «نهال‌های برومند» اشاره کرد.

عشق به وطن، هویت ملی و دعوت به صلح از ویژگی‌های آثار این نویسنده مسیحی محسوب می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: