درخشش نویسندگان قمی در دومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در آیین تجلیل از نویسندگان برتر در دومین جشنواره سراسری کتاب سال سبک زندگی با محوریت کتاب‌های کودک و نوجوان، چهار نویسنده از قم حائز رتبه شدند.
 
بر اساس این گزارش، علی‌اصغر عزتی‌پاک در بخش داستان کودک با اثر «نفس بلند» اثر برگزیده جشنواره را به خود اختصاص داد؛ «نفس بلند» داستانی سرراست و خواندنی از بچه‌های یک محل را روایت می‌کند که می‌خواهند برای جشن نیمه‌شعبان کارهایی بکنند، اما یک نفر ناشناس وارد کارهای آنان می‌شود و برنامه‌های آن‌ها را به هم می‌زند.

همچنین غلامرضا حیدری ابهری با اثر «خدا، پول، بچه‎ها» در بخش آثار غیرداستانی به عنوان برگزیده شناخته شد؛ «خدا، پول، بچه‎ها» با توجه به رهنمودهای اقتصادی رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر تالیف شده تا مسائل اساسی که مورد توجه رهبر انقلاب است از کودکی به فرزندان آموزش داده شود. «پول»، «کسب و کار»، «خرید و فروش»، «اسراف و صرفه جویی»، «کمک به فقیران»، «پرسش های گوناگون» و «زنگ ضرب المثل ها» عناوین فصل های هفت گانه این کتاب است. نویسنده در هر فصل مرتبط با آن فصل سوالاتی را طرح کرده و پاسخ های آنها را عنوان کرده است.

مطابق با همین گزارش، «مجموعه قصه‎های پیامبر و کودکان» نوشته زهرا عبدی هم به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد؛ مجموعه چهار جلدی «قصه‎های پیامبر و کودکان» قصه های پیامبر و کودکان با عنوان های «چند دانه گردو»، «خواب آرام»، «مثل پدر» و «نان خوش مزه» برای گروه سنی (ب) منتشر شده است. در این کتاب سعی شده تا ارتباط پیامبر با کودکان به زبانی ساده، شیرین و در قالب طرحی نو و متفاوت ارائه گردد، تا برای کودکان جذاب و دلنشین باشد.
 
مسلم ناصری نویسنده «باغ طوطی» هم در بخش داستان نوجوان این جشنواره، شایسته تقدیر شناخته شد.؛ «باغ طوطی» یک رمان درباره سرگذشت ایرانی هایی است که بین سالهای ۴۰ تا ۶۰ هجری در کوفه زندگی می کردند. این کتاب زندگی میثم تمار را در قالب رمان ارائه می کند و خواننده پس از مطالعه ی آن از این که تاکنون چقدر از زندگی پرماجرا، جذاب، پرشور و شیدایی میثم تمار کم اطلاع بوده است شگفت زده می شود.

یادآوری می‌شود، آئین اختتامیه دومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی با محوریت کتاب‌های کودک و نوجوان، روز گذشته در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: