راهیابی ۳ باشگاه کتابخوانی گلستان به مرحله نهایی بخش استمرار جام باشگاه‌های کتابخوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، در سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان که با حضور ۱۵ هزار باشگاه از ۱۷۴۶ شهر و روستا از تمامی استان‌های کشور در حال برگزاری است، ۵ باشگاه در بخش استمرار و ۲۱ باشگاه به عنوان نامزد نهایی معرفی‌شده‌اند.

از این تعداد باشگاه کتاب‌خوانی ۳ باشگاه کتاب‌خوانی «باهم بخوانیم» و «آسیاب بچرخ» از گنبدکاووس و «طلوع مهر-بچه‌های آسمان» از شهرستان کلاله در بخش استمرار این دوره از جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، نامزد نهایی شدند.

همچنین در بخش نامزدهایی نهایی از استان گلستان، باشگاه‌های «بویان» از روستای قره آغاچ و «کوچه رندان- اختر» از شهرستان کلاله به مرحله نهایی راه یافتند.

در این رویداد سالیانه که اجرای آن بین ۶ تا ۸ ماه به طول می‌انجامد، در مرحله نخست باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با حمایت تسهیل‌گران بزرگسال که در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، با حضور حداقل ۱۲ کودک یا نوجوان تشکیل می‌شود و پس از ثبت باشگاه در سامانه شبکه ترویج به نشانی www.bookpromotion.ir اعضای آن باشگاه از تسهیلات خرید کتاب با تخفیف ۵۰ درصد بهره‌مند می‌شوند و هر عضو دست‌کم یک کتاب تهیه می‌کند و اعضای باشگاه کتاب‌هایشان را مبادله می‌کنند و می‌خوانند. آنها همچنین درباره کتاب‌ها گفت‌وگو می‌کنند و برای نویسندگان کتاب‌ها، نامه می‌نویسند و درباره کتاب‌ها، فیلم‌های موبایلی می‌سازند و بهترین کتاب خوانده‌شده را با گفت‌وگو و بحث انتخاب و معرفی می‌کنند.

در سومین دوره برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی آثار اعضای باشگاه پس از داوری در شهرستان و سپس در مراکز استان‌ها  منطبق با شیوه‌نامه داوری، از هر استان ۳ تا ۵ اثر از هر بخش به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شد که پس از چند مرحله داوری، ۲۱ باشگاه به عنوان نامزد نهایی و در بخش استمرار ۵ باشگاه را به عنوان نامزد معرفی شدند.

یادآوری می‌شود آیین اختتامیه سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان ۱۴ اسفندماه سال جاری در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد و از برگزیدگان این دوره تقدیر به عمل خواهد آمد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: