خبرنگار ایبنا در جشنواره مطبوعات استان قم برگزیده شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم، بهرام سرمست استاندار، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین استانی در سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
 
بهرام سرمست در این مراسم با پراهیمت خواندن رسانه‌ها و نقش آن‌ها در جامعه ضمن اشاره به ایجاد شورای روابط عمومی ادارات قم در راستای پاسخگویی گفت: عصر کنونی عصر انقلاب ارتباطات اما اهمیت رسانه‌ها به‌درستی برای مدیران استان تبیین نشده است و مدیران در مقابل اصحاب رسانه باید پاسخگو باشند
 
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی اهمیت زیادی دارد، باید مسئولان خود را ملزم به پاسخگویی بدانند.
 
استاندار قم رسالت اصحاب رسانه قم را بسیار سنگین دانست و گفشت: در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی، برای مخدوش کردن حیثیت نظام سیاسی کشور بسیج شده‌اند، همه باید به‌صورت یکپارچه در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن فعالانه ایفای نقش کنند.
 
سرمست، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم را موظف به پاسخگویی مطالبات خبرنگاران دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه همواره به کمک مسئولان استان آمده‌اند و استانداری حامی تلاش‌های اهالی رسانه استان است.
 
این مقام مسئول با بیان این مطلب که نباید اجازه داد برخی مسائل حاشیه‌ای موجب خدشه‌دار شدن فضای سیاسی کشور شود، گفت: همه ما به ویژه اصحاب رسانه باید به‌صورت یکپارچه در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن نقش ایفا کنند.
 
سید موسی حسینی کاشانی واگذاری دومین دوره جشنواره مطبوعات قم به خانه مطبوعات استان را حرکتی مثبت در جهت تقویت انجمن‌های صنفی دانست و یادآور شد: حضور در جشنواره‌ رسانه‌های استان موجب رشد کمی و کیفی رسانه‌ها می‌شود.
 
مرتضی داستانی مدیر خانه مطبوعات استان با ارائه آماری از دومین جشنواره گفت: ۳۹۶ اثر به دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان ارسال‌شده‌ که از این تعداد ۳۳۰ اثر در بخش اصلی و ۶۶ اثر در بخش ویژه است.
 
وی ادامه داد: در بخش اصلی در رشته گزارش تصویری و مکتوب ۱۰۱ اثر، تیتر ۵۲ اثر، یادداشت و سرمقاله ۵۶ اثر، خبر ۲۱ اثر، مصاحبه ۶۰ اثر، صفحه‌آرایی ۲۱ اثر، طنز مکتوب ۹ اثر و عکس خبری ۱۰ اثر به جشنواره ارسال‌شده است.
 
مدیر خانه مطبوعات استان بیان کرد: در بخش ویژه نیز ۳۱ اثر با موضوع رونق تولید و ۳۵ اثر مرتبط با گام دوم انقلاب در سایت جشنواره بارگذاری شده است.
 
یادآوری می‌شود در دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قم، یونس عزیزی خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، به خاطر گزارشی با عنوان «گشتی در کتابخانه عمومی مسجد اعظم قم/ نیازمند خیرین کتابخانه‌ساز هستیم» (اینجا) حائز رتبه دوم در بخش گزارش خبری شد.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: