«تفریحات ایرانیان» در دوره صفویه و قاجاریه چه بوده است؟

رودی مته، ایرانشناس و مولف در بازدید از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «تفریحات ایرانیان»، مسکرات، مخدرات از صفویه تا قاجار در غرفه انتشارات نامک عرضه می‌شود. ترجمه آن مورد قبول است و خوشبختانه کتاب بدون سانسور منتشر شده که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

وی افزود: هنوز نمایشگاه را به طور کامل ندیده‌ام و کتابی هم نخریده‌ام. چند ساعتی در نمایشگاه بودم و از چند غرفه دیدن کردم. یک هفته در ایران هستم و پس از شرکت در همایش «پیوندهای فکری و فرهنگی ایران با آسیای مرکزی و قفقاز» عازم سایر شهرهای ایران خواهم شد. 

               

کتاب «تفریحات ایرانیان»، مسکرات، مخدرات از صفویه تا قاجار به قلم رودی مته و ترجمه مانی صالحی‌علامه از سوی نشر نامک منتشر شده است.

رودی مته، ایران‍‌شناس و متخصص در پژوهش‌های صفویه است و کتاب «زوال صفویه و سقوط اصفهان» وی در ایران بازتاب بسیاری داشت و ابتدا با ترجمه حسن افشار و پس از آن مانی صالحی‌علامه نیز این اثر را به فارسی برگرداند. کتابی که جلسات نقدی نیز برای برگزار شد. همچنین از وی کتاب «تاریخ پولی ایران از صفویه تا قاجار» نیز با ترجمه مانی صالحی‌علامه در ایران منتشر شد. 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: