خرید حمایتی ۱۷۵ میلیون تومانی از ناشران گلستان در سال ۹۷

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، با ارائه آماری از وضعیت حوزه نشر در این استان در سال ۹۷، از انتشار ۳۹۲ عنوان کتاب در سال ۹۷ با شمارگان ۱۷۲ هزار و ۴۰۰ جلد در این استان در سال گذشته خبر داد.

حمایت از کتابفروشی‌های گلستان با ۱۱۴ میلیون تومان یارانه در قالب طرح‌های فصلی
وی ادامه داد: در سالی که گذشت، تعداد ۱۳ کتابفروشی در طرح‌های فصلی کتاب در استان گلستان فعال بودند. مبلغ یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال یارانه به آنها اختصاص یافت. بر اساس گزارش خانه کتاب، استان گلستان در سال ۹۷ در آمار کتاب‌های منتشره در جایگاه ۱۲ کشوری قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین از تخصیص ۲ مورد تسهیلات کم‌بهره بابت تأسیس و تجهیز کتاب‌فروشی در شهرستان گرگان و گنبد کاووس در سال ۹۷ سخن گفت.

خرید حمایتی ۱۷۵ میلیون تومانی از ناشران گلستان در سال ۹۷
کشمیری افزود: طی مکاتباتی که در سال گذشته با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، ۳۰ عنوان کتاب به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون ریال از ناشران و نویسندگان استان خریداری شد که این مبلغ خارج از محل تفاهم‌نامه خرید استانی کتاب است.

کشمیری با اشاره به صدور مجوز برای ۴ موسسه انتشاراتی جدید در سال ۹۷، گفت: تعداد ۱۰۳ عنوان کتاب در سال ۹۷ به مبلغ یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال از محل تفاهم‌نامه خرید کتاب استانی از ناشران و نویسندگان استان خریداری شد.

وی در خاتمه با آرزوی سالی پررونق برای اصحاب قلم و فعالان حوزه نشر استان گلستان، گفت: برپایی نشست‌های کتاب فصل، رونمایی و نقد و بررسی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب، دیدار با اصحاب قلم و بازدیدهای دوره‌ای از انتشاراتی‌های فعال گلستان از عمده‌ترین برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: