رونمایی از «زن آقا» در پاتوق کتاب قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، زن و شوهری طلبه همراه با فرزندانشان برای ایام ماه مبارک رمضان به نقطه‌ای در جنوب ایران سفر می‌کنند. در این سفر علاوه بر مهربانی و مهمان‌نوازی، اتفاقاتی برایشان رقم می‌خورد که به پخته‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کند.
 
کتاب «زن آقا» روایت زهرا کاردانی، همسر طلبه‌ای است که برای تبلیغ به یکی از شهرهای استان فارس می‌روند و در آنجا با اتفاقات مختلفی رو‌به‌رو می‌شوند. این کتاب روایتگر ۳۲ برش داستانی از این سفر تبلیغاتی ۳۰ روزه است.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

ظهر بود. قبل از نماز در زدند. پیرزن آبله رویی بود. گیس‌های حنا بسته‌اش را از وسط باز کرده بود. جثه درشتی داشت. چادرش را به گردن بسته و یک آفتابه روی دوش گرفته بود. فهمیدن حرف‌هایش از بقیه راحت تر بود. واضح و کم لهجه صحبت می‌کرد. جلوی در می‌خواست دستم را ببوسد که اجازه ندادم. اخم‌هایش را کشید توی هم و گفت حتما توی گوش سیدعلی باد رفته یا بهش بو خورده و یک سری تشخیص‌هایی که ازش سر در نمی‌آوردم. آفتابه را داد دستم و گفت: «این کریشکه! بچه را می‌بری حمام. خوب سر و بدنش رو می‌شوری. آخرِ کار این آفتابه رو می‌ریزی روی تمام بدنش. فهمیدی؟» اسمش چقدر هندی بود. و هند چقدر به جادو و اینجور خرافات نزدیک. لابد یک جوری آن محلول به جادو و جنبل مرتبط بود. توی آفتابه را نگاه کردم. آبِ سیاهی لب پَر می‌زد. بوی عجیب و تلخی داشت. ترکیب پودر بال مگس با استخوان مارمولک آفریقایی و خون پشه!؟ تصورش هم چندش آور بود.
  
«زن آقا» از سوی انتشارات سوره مهر در ۱۴۰ صفحه با قیمت 18 هزار تومان و شمارگان 2500 نسخه راهی بازار نشر شده است.

جشن رونمایی از کتاب «زن آقا» با حضور زهرا کاردانی نویسنده اثر امروز سه شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۱۸ در پاتوق کتاب قم واقع در خیابان صفائیه کوچه ۲۳ برگزار می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: