​شارژ بن اهل‌قلم آغاز شد/ تخصیص بن الکترونیکی به ۶۰۰۰ اهل قلم

نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از آغاز عملیات پرداخت بن اهل‌قلم ویژه سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: مطابق با اقدامات صورت گرفته مبنی بر آئین‌نامه تکریم اهل‌قلم شارژ بن‌های الکترونیکی اهالی قلم (آن‌هایی که از سال گذشته کارت بانکی دریافت کرده بودند) آغاز شده و سایر اهالی قلم که برای اولین بار مشمول قوانین دریافت بن الکترونیکی شده‌اند نیز می‌توانند در ایام نمایشگاه با مراجعه به بخش اهل قلم واقع‌ در نیم‌طبقه بالایی شبستان مصلي نسبت به دریافت کارت الکترونیکی خود اقدام کنند.
 
وی درباره اعمال آئین‌نامه جدید در این دوره از نمایشگاه توضیح داد: از ابتدای فعالیتم در خانه کتاب تاکید داشتم آئین‌نامه تکریم اهل قلم بازبینی شود تا بن‌های الکترونیکی و سایر خدمات و تسهیلات به شکل هدفمند به دست اهالی قلم واقعی که به شکل حرفه‌ای فعالیت دارند تخصیص پیدا کند زیرا معتقدیم عدالت فرهنگی همین است.
 
مدیرعامل خانه‌کتاب ضمن بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه حدود ۶۰۰۰ نفر حائز شرایط دریافت بن‌الکترونیکی اهل‌قلم شناخته‌ شده‌اند، گفت: همکاران من اقدامات لازم را در زمینه تدوین آئین‌نامه جدید از ماه‌های قبل آغاز کردند و سپس مفاد این آئین‌نامه به شور گذاشته شد، اما با توجه به فاصله زمانی کم تنها ۵۰ درصد از این آئین‌نامه برای نمایشگاه سی‌ودوم اجرایی شده است.
 
حسینی‌پور با اشاره به پنج سطح لحاظ شده در آئین‌نامه جدید افزود: یکی از رویکردهای ما در تدوین این آئین‌نامه آن بوده است که اهالی قلم در سطوح مختلف و نسبت به نوع و میزان فعالیت خود از تسهیلات و خدمات بهره‌مند شوند بنابراین تسهیلات در نظر گرفته شده برای اهالی قلم در نمایشگاه پیش‌رو از ۲۰۰هزار تومان تا ۴۰۰هزار تومان متغییر است.
 
لازم به اشاره است که شارژ بن‌کارت‌های الکترونیکی قدیمی از طریق پیامک به اهالی قلم اعلام می‌شود. همچنین بعد از صدور بن‌کارت‌های جدید از سوی بانک نیز از طریق پیامک به اهالی قلم اعلام می‌شود که نسبت به دریافت کارت خود به بخش اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران مراجعه کنند.
 
 
این مطالب را به اشتراک بگذارید: