در نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان،۱۰ باشگاه کتاب و کتابخوانی شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، کلثوم عثمان پور تعداد باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی ثبت شده در کردستان را ۲۰۰ باشگاه اعلام و اظهار کرد: در طول برگزاری این نمایشگاه هر روز تعدادی از این باشگاه‌ها در نمایشگاه حضور یافته‌اند اما ۱۰ باشگاه در این مدت به صورت مستمر مستقر هستند.
 
وی نمایشگاه کتاب را تنها محلی برای عرضه کتاب ندانست و یادآورشد: در این نمایشگاه برای ترویج کتابخوانی نیز فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی انجام می‌شود.
 

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های نهمین دوره نمایشگاه کتاب استان اجرای طرح پویش کتاب در گردش است که در این راستا غرفه جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در این نمایشگاه برپا شده است.
 

عثمان‌پور با اشاره به اینکه استقبال مطلوبی از این غرفه شده است، گفت: طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه بیش از ۶۰ کارتن کتاب از سوی مدارس و اقشار مختلف مردم به این غرفه اهدا شده است.
 
وی با اشاره به اینکه از دیگر غرفه‌های موجود در این نمایشگاه به جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی اختصاص پیدا کرده است، یادآورشد: این غرفه در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است و در آن گروه‌های مردمی عضو باشگاه هر روز نشست‌های نقد و بررسی چند اثر را در این محل انجام می‌دهند.
 
محور موضوعی پنجمین روز از برپایی نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان، هنر و معماری است و به نام زنده‌یاد سید علی اصغر کردستانی نامگذاری شده است.
 
نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از ۱۰ مهر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان در سنندج کار خود را آغاز کرد و تا ۱۵ این ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰ پذیرای بازدید مردم است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: