«قربانی طهران» زیر بوته نقد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، رمان «قربانی طهران» نوشته حامد اشتری، فردا یکشنبه ۲۹ اردیبهشت در نشستی با حضور این نویسنده و همچنین جواد سلیمانی میری و ابراهیم اکبری‌دیزگاه به عنوان منتقدین اثر، در محل دفتر نشر معارف قم نقد و بررسی می‌شود.
 
داستان این رمان در تهران قدیم و اواخر دوره قاجار رخ می‌دهد. در کنار این روایت که پیکره اصلی داستان را تشکیل می‌دهد، داستانی نیز به‌صورت هم‌زمان در پاریس در حال رخ دادن است که ضمن آن بازتابی از حضور روشنفکران و سیاسیون اواخر دوره قاجار در دولت‌های اروپایی ارائه می‌شود.
 
در بخشی از این کتاب آمده است:
«قهوه‌ام را سر کشیدم و به شیشه‌های مه‌گرفته خیره شدم. این کافه دنج را در یکی از گشت‌زنی‌هایم گوشه پارک بولوین پیدا کرده بودم. پاتوق همیشگی‌ام در کافه دولاپه دیگر دنج نبود. هر روز عده‌ای منورالفکر مفت‌خور ایرانی می‌آمدند و مسائل تکراری مطرح می‌کردند.
 
چاپ اول رمان «قربانی طهران» از سوی نشر معارف در ۱۸۸ صفحه و به قیمت ۲۰ هزار تومان، در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده بود.
 
نشست نقد و بررسی این کتاب، یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۸ در دفتر نشر معارف واقع در شهر قم، خیابان صفائیه، کوچه ۲۳، پاتوق کتاب مرکزی برگزار خواهد شد.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: