​ماجرای عجیب ماموت گمشده در موزه

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ماجرای عجیب ماموت گمشده» نوشته الی هتی و تصویرگری کارل جیمز ماونتفورد با ترجمه مریم فیاضی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راهی بازار کتاب شده است.
 
در این کتاب که برای گروه سنی «ج» نوشته شده، داستان عجیب و غریب گم شدن یک ماموت بزرگ بیان می‌شود و پسری به نام اسکار باید قبل از ساعت یک نیمه ‌شب او را برگرداند. این ماموت بزرگ که گنده پشمالو نام دارد، با اسکار همراه می‌شود و در این موزه‌ عجیب که هر شب به مدت یک ساعت همه چیز در آن زنده می‌شود، سفر می‌کنند. آن‌ها در سالن آبزیان، دایناسورها، پرواز، کتابخانه و… به دنبال گمشده‌شان می‌گردند و نگران پایان ساعت جادویی‌اند.
 
بخش دیگر این کتاب اطلاعات علمی است که در حاشیه داستان در قالب بخش‌های پوشش داده شده بوسیله تصاویر قابل حرکت ارائه شده است و واقعیت‌های علمی را به مخاطب آموزش می‌دهد.
 
در بخشی از این کتاب می‌‌خوانیم: «ساعت شهر نیمه شب را نشان می‌داد. اسکار از خواب پرید. از خیابان صدای بلند گرومب گرومب می‌شنید. اسکارزیر لب گفت: «وای!» ماموت گفت: «اسم من گنده پشمالو است.» تو برادر کوچولوی من را ندیده‌ای؟» اسکار سرش را تکان داد. از پشت سطل‌های زباله سروصداهای بلندی می‌آمد. گنده پشمالو داد زد: «ماموتک برگرد این‌جا! زودباش! بگیرش!» ماموتک تندتند رفت سمت موزه. گنده پشمالو و اسکار دنبالش رفتند.»
 
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب  را با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت ۱۸۰ هزار ریال منتشر کرده است.
 
این مطالب را به اشتراک بگذارید: