تغییر زندگی با «پژواک» موسیقی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان‌هایی هستند که با آن‌ها زندگی می‌کنیم، نفس می‌کشیم و سفرمی‌کنیم. رمان‌هایی که صلح و دوستی را به ما هدیه می‌دهند. «پژواک» اثر پم مون‌یوز راین، یکی از همین رمان‌هاست که سرشار از تلخی و امید، غم و شادی و موسیقی است و نویسنده نشان می‌دهد که چگونه موسیقی زندگی غم‌انگیز شخصیت‌های رمانش را تغییر می‌‌دهد و به روشنایی می‌رساند.
 
این رمان که توانسته برنده جایزه ادیسه در سال ۲۰۱۶ باشد. جوایز دیگری هم مانند جایزه دورتی کانفیلد فیشر ۲۰۱۷ و انتخاب برتر گودریدز ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داده است.
 
«پژواک» که به تازگی با ترجمه فریده خرمی از سوی انتشارات پیدایش راهی بازار کتاب شده است سه داستان جداگانه را از جنگ جهانی دوم در قالب رمان برای نوجوانان بازگو می‌کند‌. سه داستان مطرح شده در این کتاب، با محوری از موسیقی و افسانه به‌هم پیوند می‌خورند.
 
در این کتاب سه نوجوان، فردریک در آلمان، مایک در پنسلوانیا و آیوی در کالیفرنیا طی جنگ جهانی دوم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، مشکلاتی مثل نجات پدر، محافظت از برادر، دور هم نگه داشتن اعضای خانواده و در نهایت تهدیدهای مختلفی که آنان را به سمت سرنوشتی نامعلوم پیش می‌برد.
 
پم مون یوز راین نویسنده آمریکایی یکی از نامزدهای دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۸ است. او تا کنون بیش از ۴۰ کتاب تالیف کرده و جوایز بسیاری از موسسات و نهادهای ملی و بین‌المللی را کسب کرده است. راین متولد ۱۹۵۱ بیکرزفیلد کالیفرنیاست.
 
داستان اینگونه آغاز می‌شود: «پنجاه سال پیش از جنگِ پایان دادن به تمام جنگ ها، پسری در یک باغستان گلابی در حاشیه جنگلی تاریک با دوستانش قایم موشک بازی می‌کرد.
 
ماتیلده که گرگ شده بود، روی تخته سنگی نشست، سرش را روی زانویش گذاشت و تا صد شمرد. پسر که تصمیم گرفته بود بیشتر از همه پنهان بماند و امیدوار بود که دل ماتیلده را به دست بیاورد به سرعت از او دور شد. صدای پر ناز او دلنواز بود. حتی حالا که داشت عددها را می‌شمررد و کلماتش یکنواخت و کسل‌کننده به نظر می‌رسیدند.
 
پسر برای پنهان شدن به جنگل رفت. گرچه این کار به شدت ممنوع بود. بعد از هرچندمتری که جلو می‌رفت به عقب نگاه می‌کرد تا مطمئن شود که هنوز باغستان گلابی را پشت سرش می‌بیند…»
 
انتشارات پیدایش، کتاب «پژواک» را در قالب۵۶۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۸۰ هزار ریال منتشر کرده است.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: