کتاب ​«آئین‌های مذهبی ایرانیان در سفرنامه‌های مستشرقین» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، آئین رونمایی از کتاب «آئین‌های مذهبی ایرانیان در سفرنامه‌های مستشرقین» با حضور فرماندار نمین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و یحیی عسگری نمین، نویسنده کتاب، در کتابخانه عمومی امامی نمین در این شهرستان برگزار شد.

عاطف ناصری، فرماندار نمین در جریان این گردهمایی گفت: دستاوردهای مهم بزرگان در مجموعه‌ای جمع آوری می‌شود و به نسل های آینده انتقال می‌یابد و شاید به همین دلیل خداوند از  کتاب با عنوان لوح محفوظ یاد کرده است.

وی افزود: مجموعه حاضر، همان کتاب و منابع مکتوب است که از طریق آن دانش و یافته‌های علمی اندیشمندان در حوزه های مختلف علمی به نسل کنونی منتقل شده است.

پروانه رضاقلیزاده،‌ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز تصریح کرد: هفته کتاب فرصتی تلاش بیشتر برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و بر این اساس، در طول هفته کتاب بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های ترویجی تا پایان سال به صورت مستمر اجرا خواهد شد، معرفی کتاب، قصه‌گویی و قصه‌خوانی برای کودکان، جمع‌خوانی کتاب و اجرای ویژه‌برنامه‌های کتابخوانی برای کودکان را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: دیدار با فرهیختگان استان در ایام هفته کتاب و حضور در کتابفروشی‌های شهر اردبیل به همراه مسئولین استان از دیگر برنامه‌های پربار این رویداد فرهنگی بود.

رضاقلیزاده دیدار با فعالان فرهنگی به عنوان همیاران کتابخانه‌های عمومی و استفاده از نظرات و راهکارها و پتانسیل‌های این افراد را در پیشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی بسیار مؤثر دانست و با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای معرفی کتاب، تصریح کرد: استفاده از این امکان برای فراگیر کردن مطالعه و معرفی آثار نویسندگان بومی شهرستان و استان در میان قشر جوان ونوجوان حائز اهمیت است.

بنا به این گزارش، پیش از رونمایی، یحیی عسگری نمین نویسنده «آئین‌های مذهبی ایرانیان در سفرهای مستشرقین» بخش‌هایی از کتاب را معرفی کرد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: