ژاپن برای تبادل رایت کتاب به نمایشگاه نیامده است

تورلو موریکاوا، وزیر مختار سفارت ژاپن درگفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره هدف از شرکت در سی‌ودومین نماشگاه کتاب گفت: موضوع امسال گروه ژاپن، ایجاد زمینه‌ آشنایی کودکان، جوانان، میان‌سالان و سالمندان با کتاب‌ها و فرهنگ ژاپن است.
 
وزیر مختار سفارت ژاپن با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه کتاب، آثاری در همه حوزه‌ها همراه خود آورده و در غرفه برای بازدید عموم گذاشته‌اند، بیان کرد: در غرفه ژاپن، کتاب‌های کودکان، کتاب‌هایی در حوزه هنر و معماری برای همه سنین وجود دارد. همچنین در این غرفه امکان تجربه پوشیدن لباس ژاپنی برای مراجعان فراهم شده است.
 
او درباره فعالیت‌های این دوره غرفه ژاپن ادامه داد: در این غرفه بازی‌های ژاپنی برگزار شد تا جوانان ایرانی با فرهنگ ژاپن آشنا شوند.
 
به گفته موریکاوا تعداد زیادی کتاب ژاپنی در این غرفه چیده شده است. او ادامه داد: تا به حال برای تبادل حق‌رایت کتاب با ناشران ایران مذاکره نکردیم. امسال اطلاعات ابتدایی را جمع‌آوری کردیم تا اگر در آینده علاقه مردم ایران به کتاب‌های ژاپنی بیشتر شد، درباره اجازه حق انتشار با ناشران مذاکره کنیم.
 
موریکاوا با ابراز امیدواری از چاپ آثار ژاپنی در ایران، اظهار کرد: تصور می‌کنم افرادی که از غرفه ما دیدن کردند، گروه فرهیخته‌ای بودند و با توجه به دیدگاه آنها امید به چاپ آثار ژاپنی در ایران وجود دارد.
 
این مطالب را به اشتراک بگذارید: