چهارمین جشنواره کتاب‌های خانگی به دلیل عدم تامین بودجه متوقف شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چهارمین دوره جشنواره کتابخانه‌های خانگی و مجتمع‌های خانگی از مجموعه برنامه‌های انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که قرار بود با مشارکت این انجمن و موسسه خانه کتاب برگزار شود؛ به دلیل عدم تامین بودجه لازم برای اجرای جشنواره متوقف شد.  

جعفر توزنده‌جانی، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در بیست و ششمین هفته کتاب سال گذشته، خبر از برگزاری چهارمین دوره این جشنواره به دبیری حسن احمدی را داده‌بود و اعلام کرد که اختتامیه آن سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. در بیست و هفتمین هفته کتاب سال جاری نیز خبرها حاکی از برگزاری چهارمین جشنواره کتابخانه‌های خانگی و مجتمع‌های خانگی بود؛ اما با پیگیری‌های انجام شده، مطلع شدیم که چهارمین دوره جشنواره بنابر تامین نشدن بودجه جشنواره و نبود حمایت‌های لازم و کافی برگزار نمی‌شود.

شایان ذکر است، هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج فرهنگ کتابخوانی، تشویق دارندگان کتابخانه‌های خانگی به امانت دادن کتاب و انجام فعالیت‌های جمعی فرهنگی در کنار تشکیل کتابخانه‌ها، ایجاد پُل ارتباطی و رفاقت با همسایه‌های محله، کشف و معرفی استعدادها  و معرفی آنان به مراکز و نهادهای مرتبط با شعر و داستان بود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: