پنجمین جشنواره شعر نیاوران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران در این دوره همچون چهار دوره قبلی جشنواره شعر نیاوران در دو بخش آزاد و ویژه ( صلح جهانی و محیط زیست) برگزار می‌شود.

فراخوان پنجمین جشنواره شعر نیاوران از سوی دبیرخانه این جشنواره منتشر شده است. فراخوان پنجمین جشنواره سراسری شعر نیاوران به شرح زیر است:

«بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران پنجمین جشنواره سراسری «شعر نیاوران» را با هدف اعتلای فرهنگ و هنر اصیل دینی و ملی، ترویج صلح و دوستی، داشتن زمین پاک ایجاد زمینه‎ای برای کشف و شکوفایی استعدادهای جوان در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‎‌کند.

موضوعات بخش ویژه:
•           صلح(جهان عاری از خشونت)
•           محیط زیست (مهربانی با طبیعت)

شرایط شرکت در جشنواره:
-برای شرکت‎کنندگان محدودیت سنی و منطقه‎ای وجود ندارد.
-قالب اشعار ارسالی به جشنواره می‎تواند کلاسیک، آزاد و ترانه باشد.
-شاعران طنزپرداز نیز می‎توانند اشعار خود را در قالب‌های یاد شده به جشنواره ارسال کنند.
– اشعار هر بخش در صورت رسیدن به حد نصاب به صورت جداگانه داوری می‎شوند و در غیر این صورت با توجه به قالب اثر، در بخش‎های دیگر داوری خواهند شد.
-‌شرکت‎کنندگان می توانند حداقل ٣ و حداکثر ٥ اثر به دبیرخانه ارسال کنند.
-هر شرکت‎کننده می‎تواند علاوه بر شرکت در بخش آزاد(با توجه به این که همه آثار ارسالی باید در یک قالب باشند)، در بخش ویژه نیز شرکت کند
-شرکت‎کنندگان می‌توانند جهت ارسال آثار خود از یکی از راه‎های زیر اقدام کنند:
١-آثار خود را به صورت تایپ شده در نرم افزار WORD، به همراه مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی، کدملی، شهر و شماره تماس به دبیرخانه جشنواره به نشانی اینترنتی Adabi.niavaran@gmail.com ارسال کنند. (توجه داشته باشید که همه آثار ارسالی حتما در یک فایل word  ارسال شود.)
٢-پرینت آثار خود را به‌همراه سی دی فایل Word(همه آثار در یک فایل) با مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی، کدملی، شهر و شماره تماس به صندوق پستی ١٩٥٤٨٥٧٤١٣ دبیرخانه ارسال  کنند.
٣- آثار خود را به صورت تایپ شده  به همراه مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی، کدملی، شهر و شماره تماس به شماره تلگرام ٠٩٢٢٤٥٣٦٤٣٦ ارسال کنند. این شماره فقط جهت ارسال آثار در نظر گرفته شده و قابل تماس نیست.
– دبیرخانه حق انتخاب و چاپ آثار رسیده را در مجموعه شعر ویژه جشنواره دارد.
– اولویت انتخاب در مرحله نهایی با آثاری است که در جشنواره‌های دیگر برگزیده نشده باشند.

به پنج نفر از برگزیدگان قالب‎های کلاسیک و سپید و سه نفر از برگزیدگان قالب ترانه و طنز در بخش آزاد و سه نفر از برگزیدگان هر یک از موضوعات بخش ویژه، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی اهدا می‎شود.

آخرین مهلت ارسال آثار روز پنجشنبه سوم مردادماه سال ١٣٩٨ خواهد بود.
آئین پایانی جشنواره در فصل پاییز ١٣٩٨ برگزار خواهد شد.

نشانی دبیرخانه: تهران- انتهای خیابان پاسداران شمالی- روبه‌روی پارک نیاوران- فرهنگسرای نیاوران-واحد ادبی
تلفن تماس : ٠٢١٢٦١١٤١١٧- ٠٢١٢٢٢٩٩٤٣٠

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‎توانید به سایت فرهنگسرای نیاوران به نشانی www.fniavaran.ir مراجعه کنند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: