آخرین دستاوردهای پژوهشگاه در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود/ عرضه ۱۵۰ عنوان کتاب

محمد سلگی رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اعلام این خبر افزود: مجموعه دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه که در قالب کتاب و در سه حوزه «فرهنگ»، «هنر» و «ارتباطات و رسانه‌ها» از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شده است، در سی‌و‌دومین نمایشگاه کتاب تهران که از ۴ تا ۱۴ ادیبهشت ۹۸ در مصلی تهران برگزار می‌شود، در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با اشاره به اینکه دستاوردهای پژوهشی این پژوهشگاه نمایانگر بخشی از فعالیت‌های پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: بیش از ۱۵۰ عنوان کتابی که طی سه سال‌ اخیر از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود.

او افزود: «جامعه‌شناسی فوتبال در بافتی جهانی»، «تحلیل فرهنگی»، «پیوستاری در قرآن»، «مدل‌های فرهنگی»، «ایدئولوژی ، اتوپیا و سینما»، «از سیاستگذاری تا سنجش فرهنگی»، «جامعه‌شناسی بنیادگرایی»، «مبنا و فرجام اخلاق در اندیشه کانت»، «تمنای رفتن (بررسی میل به مهاجرت به خارج در میان ایرانیان)»، «در خانه برادر (بررسی وضعیت پناهندگان افغانستانی در ایران)»، «روان‌شناسی سیاسی»، «رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی‌شدن»، «موسیقی و مالکیت فکری»، «هزار و یک شب در سینمای قرن ۲۱»، «درآمدی  بر جامعه‌شناسی مصرف»، «مجموعه جستارهایی در ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان»و «تا خداوند معراج‌ها(واکاوی ماهوی معراج در نگاشته‌ها و نگاره‌ها)» عناوین آثاری است که امسال برای اولین بار در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ابراز امیدوری کرد، کتاب‌های «تکوین نهاد مرجعیت تقلید شیعه»، «مطالعه عصب‌شناختی سینما» و «برآمدن ژانر خلقیات در ایران» که در آخرین مراحل انتشار هستند، در نمایشگاه کتاب امسال در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گیرد.

سلگی، همچنین از برگزاری دو نشست علمی در سرای اهل قلم نمایشگاه خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته مقرر است نشست نقد و بررسی کتاب «در خانه برادر؛ پناهندگان افغانستانی در ایران» با حضور پژوهشگر اثر و صاحبنظران حوزه فرهنگ عمومی برگزار شود. همچنین نشست نقد و بررسی کتاب «جامعه‌شناسی فوتبال در بافت جهانی» با حضور مترجم کتاب و پژوهشگران حوزه فرهنگ و جامعه برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ضمن دعوت از همه پژوهشگران، استادان، دانشجویان و اصحاب فرهنگ و هنر برای بازدید از غرفه پژوهشگاه واقع در شبستان، آمادگی غرفه انتشارات را برای میزبانی از مدیران، مسئولان و نیز پژوهشگران سازمان‌های تابعه وزارتخانه و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اعلام کرد.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ۹۸ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: