پذیرش یک دنیای غیرواقعی در دنیای واقعی و بالعکس در «دنیای ماه نشین»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، جلسه نقد کتاب «مجموعه داستان ماه‌نشین» با حضور جمعی از کتابداران، نویسندگان و اعضای انجمن اهل قلم و انجمن‌های ادبی گرمسار در سالن اجتماعات فرهنگسرای خورشید تابان این شهرستان برگزار شد.

معاون فرماندار شهرستان گرمسار ضمن بیان اینکه کتاب از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه همگانی است.

علی همتی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار گفت: باید کودکان و نوجوانان را برای حضور در برنامه‌های فرهنگی کتابخانه تشویق کرد.

در ادامه نعمت‌الله قنبری نیک‌دل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار نیز با اشاره به این مطلب که برگزاری جلسه نقد کتاب موجب ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی می‌شود بیان داشت: در آینده نزدیک فضاهایی را برای گفتمان انتقادی در تمام بخش‌های هنری و فرهنگی ایجاد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برای برگزاری جلسات نقد می‌توان دوره‌های آموزشی برگزار کرد.

در ادامه حسن نورمحمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه جلسات نقد و رونمایی کتاب موجب توسعه کتاب و کتاب‌خوانی می‌شود افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی در اولویت کاری اداره کتابخانه‌های عمومی است.

در ادامه قادر متاجی عضو انجمن اهل قلم شهرستان گرمسار و منتقد کتاب گفت: در کتاب «مجموعه داستان ماه نشین» زن‌ها ازنظر جامعه‌شناسی نقش کمرنگی دارند.
 

وی افزود: باید در داستان‌ها بیشتر فضاسازی و تصاویر شاعرانه مورداستفاده قرار می‌گرفت.

در ادامه جلسه سخنان علیرضا جهانبانی و نقدهای او بر کتاب «ماه نشین» از جمله اینکه کتاب نباید صرفاً برای یک منطقه خاص نوشته شود و اینکه چرا در داستان‌های ابتدایی و انتهایی قلم نویسنده روان‌تر و جالب‌تر از میانه کتاب است ادامه یافت.

در ادامه حامد امامی عضو انجمن اهل‌قلم شهرستان گرمسار نیز بابیان اینکه در این کتاب به یک پیام غیرواقعی در جامعه واقعی ما اشاره‌شده است گفت: ما مجبور به پذیرش یک دنیای غیرواقعی در دنیای واقعی و بالعکس در دنیای ماه نشین هستیم که این هنر دست نویسنده‌ای همچون نیک‌سرشت است.

وی به استفاده از الفاظ ادبی شاعرانه به دنیای «ماه نشین» اشاره کرد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: