نویسنده همدانی رمان «رونی یک پیانو قورت داده» را آماده انتشار کرد

تیمور آقامحمدی درباره قصه این رمان خود به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، بیان کرد: همه‌چیز از یک کلیپ دو دقیقه‌ و چهارده ثانیه‌ای به نام «یه ذره عاشق باش» شروع می‌شود، فیلمی از دختری به نام رونی. این کتاب شرحی است بر آن کلیپ و کسانی که در آن حضور دارند. رونی ۱۴ ساله است و با پدر غیرعادی‌ و برادر کوچک فندقی‌اش، شاهرخ زندگی می‌کند. او به جشن تولد عجیب و غریب بهار، هم‌مدرسه‌ای‌اش دعوت شده؛ اما یک مشکل بزرگ دارد: سه سال است که نتوانسته در هیچ تولدی شرکت کند، دقیقاً از زمانی که مادرش درست روز تولد او از دنیا رفته.

آقامحمدی با اشاره به انجام پژوهش مستمر و دقیق پیرامون احوالات نوجوانان امروز، هنگامی که «رونی یک پیانو قورت داده» را در دست نگارش داشته است، افزود: رونی شخصیت خاص خودش را دارد. خودش می‌گوید ترکیبی است از یک گوزن وحشی خشمگین و یک اسب رامِ مزرعه. نمی‌شود گفت خجالتی است، فقط در موقعیت‌هایی که آزارش می‌دهند قدرت اعتراض ندارد.

وی ادامه داد: در طول این رمان اتفاقاتی می‌افتد که طی آنها، آن اسب رام به یک گوزن خشمگین تبدیل می‌شود. به مرور رازهایی از تولد بهار آشکار می‌شود. رونی به کمک گروه دوستانش متوجه می‌شود که جشن تولد بهانه است و بهار قرار است اتفاق خطرناکی را رقم بزند! رونی آزمون را رها می‌کند و سراغ بهار می‌رود تا او را از این‌کار منصرف کند. کسی با گوشی تلفن همراه از این ماجرا فیلم می‌گیرد و کلیپ به سرعت پخش شده و باعث شهرت رونی می‌شود.

این نویسنده با بیان اینکه ۹ ماه به‌صورتی فشرده مشغول نوشتن این رمان بوده است، گفت: همه شخصیت‌های داستان دست به دست هم می‌دهند تا ما رونی را دقیق‌تر ببینیم، یک رونی واقعی را.

در پشت جلد رمان «رونی یک پیانو قورت داده» آمده است:
«من یک رونیِ چهارده ساله‌ام. می‌خواهم از عجیب و غریب‌ترین جشن تولد زندگی‌ام برای شما بگویم. دلم می‌خواهد با لوبیای سحرآمیز و پرندگان اولِ صبح من یا پدر غیر‌عادی و برادر فندقی‌ام یا حتی استاد جمشیدی و همسرش که بوی درخت می‌دهند، آشنا شوید. دوست دارم در کنار سؤالات بی‌پایانِ خانم یونسی، به مبارزه‌ی من و پارسا، آن پسرِ موقاصدکی توجه کنید. بماند ماجراهای عمه‌ روح‌انگیز، گروه سه‌کله‌پوک، شازده‌کوچولوی اهلی‌شده، مردِ نمکی عاشق‌پیشه و هیولای مترو. پس معطل نکنید و کتابی را که من با زحمت نوشته‌ام شما با دقت بخوانید.»

به گفته آقامحمدی این رمان اوایل زمستان سال جاری در شش فصل و ۱۴۸ صفحه با طراحی جلد امیر نجفی برای رده سنی بالای ۱۳ سال، توسط بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر (مهرک) روانه بازار خواهد شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: