نوشتن بزرگترین رویای من در زندگی است

نیکا صادقی جوزانی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب (ایبنا)، درباره نخستین کتابش با عنوان «عمه کارآگاه من» که به تازگی از سوی انتشارات آبتین رسانه هنر منتشر شده است، گفت: این کتاب داستانی در ژانر وحشت است و با توجه به علاقه‌ای که به نگارش در ژانر وحشت دارم کتاب دوم من نیز در این ژانر خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه ژانر وحشت و داستان‌های معمایی ژانر مورد علاقه او است، گفت: علی‌رغم علاقه‌ای که به نگارش در ژانر وحشت دارم به تجربه نویسندگی در دیگر ژانرها نیز بی‌علاقه نیستم و به همین سبب نیز در تلاش هستم تا در آینده نگارش در دیگر حوزه‌های ادبی را تجربه کنم.
 
این نویسنده ۱۳ ساله البرزی، پدرومادرش را مهمترین عامل کشف و هدایت استعدادهای ادبی‌اش عنوان کرد و گفت : از پایه سوم ابتدایی و پس از ارائه تکلیف در درس انشاء،  والدینم به استعدادم در نگارش متون ادبی  پی بردند و از آن پس با حمایت و پرورش استعدادهایم مرا تا انتشار نخستین کتابم یاری کردند.
 
وی با بیان اینکه از کودکی به خواندن کتاب‌های گوناگون علاقه داشته، افزود: یکی از پیش نیازهایی که برای نویسنده شدن نیاز است مطالعه است چرا که هر کتاب دریچه یک دنیای جدید را به روی انسان می‌گشاید و روی تخیل و توانایی رویا پردازی اشخاص می‌تواند تاثیرگذار باشد.
 
صادقی جوزانی، در همین راستا با مهیج توصیف کردن کتاب‌های ژانر وحشت به عنوان سبک مورد علاقه‌اش افزود: نوجوانان نسل امروز دیگر با متن‌های ساده و بدون هیجان به راحتی  اقناع نمی‌شوند و این کنش و چالش دائمی که در ژانر وحشت وجود دارد برای آنها دوست داشتنی و دارای کشش است.
 
وی تبادل اطلاعات، هم‌اندیشی و کسب تجربه از نویسندگان بزرگ را از دیگر آرزوهای خود برشمرد و افزود: برای اینکه یک نویسنده بزرگ و مطرح شوم علاقه‌مندم تا از تجربه نویسندگان بزرگ بیشتر استفاده کنم اما متاسفانه کمتر بستری جهت این مساله از جانب نهادهایی همچون آموزش‌وپرورش یا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دانش‌آموزان و نویسندگان نوقلم  تدارک دیده می‌شود.
 
 

این دانش‌آموز نویسنده همچنین به بازخورد و استقبال مثبت مخاطبان از کتاب «عمه کارآگاه من» در جشن رونمایی که در شهر کرج برگزار شد، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استقبال از این کتاب در جشن رونمایی و پس از آن آنقدر گسترده بود که سبب ایجاد انگیزه مضاعف در من جهت تسریع در نگارش کتاب‌های بعدی شده است.

انتشارات انتشارات آبتین رسانه هنر، کتاب «عمه کارآگاه من» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۰۰ هزار ریال منتشر کرده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: