نمایشگاه کتاب «شمیم بهشت» آغاز به کار کرد

فاطمه جمالو؛ مدیر کتابخانه گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران «ایبنا»، با اعلام این خبر گفت: حدود ۱۰۰ عنوان کتاب درباره زندگی‌نامه حضرت زهرا(س) و سیره و روش زندگی آن حضرت از منابع مختلف در این نمایشگاه قرار داده شده است.
 
وی افزود: این نمایشگاه به صورت تخصصی آثاری درباره مبحث جایگاه زنان در اسلامی، همچنین نقش حضرت فاطمه (س) زنان را ارائه می‌کند، کتاب‌هایی که در کتابخانه نیز موجود است و افراد می‌توانند پس از عضویت در کتابخانه این آثار را مطالعه کنند.
 
جمالو همچنین از برگزاری یک فروشگاه کتاب در سالن اصلی فرهنگسرای گلستان خبر داد و یادآور شد: در این فروشگاه کتاب‌هایی درباره زنان و حضرت فاطمه زهرا(س) قرار دارد و غیر از آن یک بخش به کتاب‌های عمومی قرار دارد که آثار متنوعی در آن قرار دارد.
 
وی تاکید کرد: حدود ۲۰۰ عنوان کتاب با تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصد در عناوین موضوعی مختلف در این فروشگاه برای فروش گذاشته شده است.  
 
جمالو با بیان اینکه تلاش داریم در مناسبت‌های ملی و مذهبی نمایشگاه کتاب برای عموم مردم برگزار کنیم، گفت: این نمایشگاه و فروشگاه‌ها فرصت مناسبی برای معرفی کتاب‌های کاربردی و مطالعه است و تلاش داریم در موقعیت‌های مختلف این رویدادها را برگزار کنیم.
 

وی با بیان اینکه سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) راهنمای بسیار روشن و تمام نمای ابعاد مختلف زندگی بشری است، افزود: توجه به سيره این بزرگواران برای هدايت اعتقادی، تربيتی و علمی جامعه و نهادینه کردن آن برای آيندگان امری ضروری محسوب می‌شود و بر این اساس بازشناسی سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) از اهمیت به سزا و جایگاه شاخصی برخوردار است.
 
نمایشگاه کتاب «شمیم بهشت» با مشارکت جمعی از ناشران تا ۱۶ اسفند هر روز از ۹ تا ۱۹ در فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر برپا است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: