نشست کتاب‌خوان دانش‌آموزی در نمایشگاه کتاب گلستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، نشست کتاب‌خوان دانش‌آموزی با حضور آخوند میرزاعلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان، مریم سلطانی مدیر سازمان دانش‌آموزی استان گلستان، احمد گلچین معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از دانش آموزان روز یکشنبه ۲۴ آذرماه در غرفه فعالیت‌های جنبی سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست دانش‌آموز «نرگس امینی‌خواه» که کتاب «هنر رضایت از زندگی» به قلم «عباس پسندیده» را برای این نشست انتخاب کرده بود، گفت: رضایت‌مندی از زندگی، ازجمله دغدغه‌هایی است که انسان‌ها در کل زندگی با آن درگیر هستند.

وی افزود: راضی بودن از زندگی یک هنر است، هنری برای رسیدن به کمال آن باید شرایطی را ایجاد کنیم تا با مدیریت آن‌ها به سکوی بالای رضایت برسیم.

امینی‌خواه با اشاره به فصل‌های مختلف کتاب، گفت: با افزودن چاشنی تلاش و صبر برای رسیدن به این شرایط خیلی زود می‌توانیم از رضایت کسب‌شده‌ای که حاکم بر زندگی‌مان شده لذت ببریم.

وی در خاتمه، گفت: کتاب «هنر رضایت از زندگی» یک کتاب روان‌شناسی به شمار می‌آید که با استفاده از منابع دینی و مطابق بافرهنگ اسلامی ما تألیف شده است.
 

 
در ادامه «ریحانه صافی» درباره کتاب «عوامل موفقیت در تحصیل» به قلم «مرتضی نظری» گفت: در این کتاب درباره عوامل موفقیت تحصیل چون خانواده، تلاش فرد، معلمان دلسوز و دوستان خوب سخن گفته‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب هدف داشتن در زندگی را ازجمله زمینه‌های رشد و تعالی معرفی کرده، گفت: برنامه‌ریزی هدف‌دار در زندگی از رازهای موفقیت است.

صافی ادامه داد: افراد هدف‌دار انگیزه بیشتری برای ادامه زندگی دارند و خودپنداری مثبت، استفاده از فرصت‌ها و تمرکز و پشتکار و تلاش ازجمله رموز موفقیت بوده که در این کتاب بدان اشاره‌ شده است.

«مطهره صفری» دیگر دانش‌آموز حاضر در نشست کتاب‌خوان هم درباره کتاب «سبک زندگی توحیدی از نگاه امام رضا (ع)» که به همت کارگروه محتوایی آستان قدس رضوی روانه بازار نشر شده است، گفت: در این کتاب درباره موضوعات مختلفی در سیره‌ی نظری و عملی امام رضا (ع) چون به فکر محرومین بودن، عفو و گذشت، رعایت نظافت و بهداشت پرداخته‌ شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این کتاب از منظر قرآن کریم هم مواردی مطرح‌شده است که نمونه‌ی عینی آن با مثال در سیره امام رضا (ع) به چشم می‌خورد.

در ادامه «زهرا شریف‌زاده» که کتاب «زکریای رازی» به قلم «امید فلاح آزاد» را برای نشست انتخاب کرده بود، گفت: این کتاب از سری کتاب‌های مشاهیر و شخصیت‌های سده‌های پیشین است که به همت انتشارات مدرسه منتشرشده که در آن نوجوانان و جوانان می‌توانند با چهره‌های پرفروغ چهره‌های درخشان سرزمین ما ایران آشنا شوند.
 

 
وی افزود: در این کتاب ما بازندگی و مراحل رشد و تعالی فکری و کاری زکریای رازی آشنا می‌شویم که درمجموع می‌تواند الگو و الهام‌بخش ما جوانان باشد.

در پایان این نشست کتاب‌خوان، تفاهم‌نامه همکاری بین مریم سلطانی مدیر سازمان دانش‌آموزی استان گلستان و آخوند میرزاعلی مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان باهدف توسعه برنامه‌های سازنده و مشترک منعقد شد.

یادآوری می‌شود، سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان دایر است و علاقه مندان می‌توانند در ایام مذکور از ساعت ۱۱ تا ۲۰ از نمایشگاه بازدید کنند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: