نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی برگزار شد

عباس بابایی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: این نشست بنا به درخواست شاعران و نویسندگان سمنانی در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان سمنانی برگزار شده است.

وی افزود: خوانش شعر شب یلدا توسط کودکان پیش دبستانی روستای خیرآباد به زبان سمنانی و اجرای فاطمه نوحی یا شعری از «رمضانعلی عراقی» در وصف شب یلدا به زبان سمنانی در این آیین از جمله برنامه‌های این نشست بود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه حفظ و تقویت فرهنگ و زبان سمنانی سبب صیانت از هویت اجتماعی و زمینه‌ای برای انسجام عمومی، وفاق ملی، تعاملات فرهنگی، توسعه گردشگری و معرفی تاریخ و فرهنگ اصیل منطقه‌ای به دیگر هموطنان است، بیان کرد: تجلیل از استاد فرهنگ شکوهی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن بویان از دیگر برنامه های نشست بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این نشست کتاب «مُ بی بین هکاتی» از مجموعه «حرف‌های مادربزرگم» اثر علیرضا ضمیری به حضار اهدا شد، تصریح کرد: این کتاب با حضور شاعران، نویسندگان، شهروندان سمنانی و استادان حوزه زبان و ادبیات سمنان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: