نشر «پیرسوک» آغاز به کار کرد/کتاب‌هایی از سیمین دانشور، منصور اوجی و دیگران

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نشر پیرسوک با چاپ پنج کتاب در زمینه ادبیات معاصر فعالیت خود را در شیراز آغاز می‌کند.

نیما تقوی مدیر انتشارات پیرسوک با اعلام این خبر به ایبنا گفت: با این که قیمت کاغذ به هیچ‌وجه منطقی نیست و این مساله ناشران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است که به تبع آن کتاب‌ها با قیمت چند برابری به دست خوانندگان می‌رسد، پنج کتاب را تا نیمه اسفند منتشر خواهیم کرد.

وی توضیح داد: یکی از آنها کتاب سوتراست که شامل نامه‌نگاری‌های سیمین دانشور، هوشنگ گلشیری و سیروس رومی است. کتاب دیگر کتاب «کجای جهان‌های شیراز» گزیده‌ای از شعرهای کوتاه «منصور اوجی» است، «تشباد» مجموعه داستان داریوش غریب‌زاده و مجموعه شعر «مراقبه با باد» اثر «ساسان کشوری» و مجموعه شعر «آن‌ها در خواب حرف می‌زنند» اثر «سهند چهل‌تنان» توسط این نشر به چاپ خواهد رسید.

                                 
گفتنی است پیرسوک مجموعه‌ای است فرهنگی در یک عمارت قدیمیِ بازسازی شده در خیابان کریم‌خان زند شیراز که به صورت خصوصی اداره می‌شود. این مجموعه شامل یک سینماتک ۳۵نفره، گالری، کتابفروشی، پایگاه خبری، نشر، موسسه فرهنگی و هنری و… است. همچنین جلسات ادبیات دوشنبه‌های شیراز در پیرسوک تاکنون با حضور نویسندگان و مترجمان بسیاری از سراسر ایران همچون فرزانه طاهری، علی خدایی، محمود حسینی‌زاد، امیرحسین خورشیدفر، محمد طلوعی، ابوتراب خسروی، امین فقیری، محمد کشاورز، عبدالله کوثری، اسد امرایی، احمد آرام، پیمان هوشمندزاده نسیم مرعشی، صمد طاهری، علی معصومی و بسیاری دیگر برگزار شده است. همچنین در بخش تجسمی نیز این مجموعه با حمایت از آثار تجربی هنرمندان جوان و برگزاری بیش از ۳۰ نمایشگاه میزبان هنرمندانی همچون رضا عابدینی، مهدی احمدی، عباس مخبر و آزاده اخلاقی نیز بوده است. در بخش سینما نیز به غیر از دوره‌ها و پخش فیلم  سخنرانی‌و کارگاه هایی توسط خسرو سینایی، محمدرضا اصلانی مجید برزگر، کاوه سجادی حسینی، محمدرضا فرزاد  پرویز جاهدو داریوش غریبزاده و… برگزار شده است. در این موسسه دوره‌های کوتاه‌مدت نویسندگی توسط ابوتراب خسروی، محمد کشاورز و احمد اکبرپور نیز برگزار می‌شود. پیرسوک در گویش شیرازی به معنای پرستو است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: