می‌خواهم از ازدحام نمایشگاه کتاب فرار کنم/ اختصاص فضای غرفه‌ها عادلانه نیست

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اشاره به سابقه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: این همه تجربه برگزاری نمایشگاه از مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی، مصلی و شهر آفتاب باعث نشده که امکانات آن بهتر شود و شیوه برگزاری آن بهبود یابد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: سی سال است که نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود، اما متاسفانه یکسری مشکلات آن هنوز حل نشده است.

وی افزود: بعد از ۳۰ سال معلوم نیست، متر و معیار مسئولان نمایشگاه در دادن غرفه‌ها به ناشران چیست؟ به یک ناشر با تعداد کتاب‌های اندک و نازل غرفه بزرگی می‌دهند که هیچ خبری در آن نیست، به ناشران دیگری با انبوهی کتاب به اندازه‌ای جا می‌دهند که یک نفر به دشواری می‌تواند وارد آن شود.

زیباکلام ادامه داد: این سبک برخورد با ناشران در اختصاص دادن غرفه‌ها نشان می‌دهد که پس از سی سال و اندی نمایشگاه هنوز از قانون مشخصی تبعیت نمی‌کند و رابطه در مسائل نمایشگاه نقش مهمی دارد.

مولف کتاب «ما چگونه ما شدیم» ادامه داد: وضعیت سرویس بهداشتی مصلی فاجعه است، تمیز نیست و تعداد آن با توجه به میزان افرادی که از آن دیدن می‌کنند، بسیار ناکافی است.

صادق زیباکلام درباره وضعیت کتاب‌های نمایشگاه اظهار کرد: دو بار تا کنون به نمایشگاه سی‌ودوم آمدم و امروز برای معرفی کتاب «تهران و بحران محیط زیست» اثر الهه پورکریمی با مقدمه من در انتشارات روزنه حضور پیدا کردم. بعد از آن هم قصد دارم هر چه سریع‌تر از ازدحام نمایشگاه فرار کنم.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: