مکان ناشران دانشگاهی در نمایشگاه در شأن نشر این حوزه نبود

شهروز گهواره؛ مدیر بخش ناشران دانشگاهی نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: طی سال‌های اخیر بخش دانشگاهی وضعیت خوبی نداشته و از سوی دیگر امسال وضعیت اقنصادی و مسائل بحرانی حاکم بر کشور بر این موضوع تاثیرگذار بود.
 
وی افزود: امسال ناشران در بخش تولید نیز مشکل داشتند و علی‌رغم مشکلات تامین مواد اولیه تلاش کردند کتاب‌های خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند ولی مکان ناشران دانشگاهی در شأن ناشران این حوزه و ارباب رجوع این بخش یعنی دانشجویان و استادان دانشگاه نبود.
 
گهواره با بیان اینکه در نمایشگاه تمهیدی برای رفاه حال ناشر و بازدیدکنندگان دیده نشد، عنوان کرد: با تمام مشکلاتی که ناشران ما در طول این سال‌ها با آن صبوری کردند و حضور در زیر چادر را پذیرفتند، امسال حتی یک موکت ساده از این بخش دریغ شد، البته دلیل این موضوع صرفه‌جویی عنوان شد که به‌نظر من قابل‌ قبول نبود.
 
وی تاکید کرد: عدم استفاده از موکت در بخش دانشگاهی مشکلات زیادی برای ناشران این بخش ایجاد کرد زیرا کف سالن‌ها همه آسفالت بود و ناشران ما با مشکل گرد و خاک بر روی کتاب‌ها روبه‌رو بودند، یکی دو روز گفتیم آب بپاشید که گرد و خاک به ریه ناشران و مردم نرود ولی بعد رها شد.
 
گهواره همچنین درباره طرح این موضوع که سال آینده ناشران دانشگاهی هم در فضای مسقف جانمایی خواهند شد، گفت: قبل از برگزاری نمایشگاه سی‌ودوم، قرار بود طبقه بالای رواق شرقی به بخش دانشگاهی اختصاص پیدا کند و اگر پله برقی فعال می‌شد، این کار شدنی بود، قول داده شده که اگر سال آینده در مصلا باشیم در فضای مسقف جانمایی خواهیم شد.
 
وی با اشاره به کاهش تخلفات در بخش دانشگاهی نمایشگاه سی و دوم نیز توضیح داد: می‌توانم بگویم ‌امسال تنها سالی بود که تخلف‌ها کمتر بود و فروش کتاب غیر نسبت به سال‌های گذشته زیر ۱۰درصد تخلف داشتیم و مابقی تخلف‌ها در حوزه کتاب‌های آموزش زبان بود که کتا‌ب‌ها در شناسنامه، اعلام وصول و مجوز چاپ مشکل داشتند.

گهواره تاکید کرد: در این زمینه باید بگویم که به نسبت بخش‌های دیگر تخلفات کمتری داشتیم و حدود ۱۰ ناشر دانشگاهی از حضور در نمایشگاه سال آینده محروم شدند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: