مسابقه کتابخوانی «منشور روحانیت» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، «منشور روحانیت» پیام تاریخی و مهم حضرت امام خمینی (ره) خطاب به روحانیون سراسر کشور، مراجع بزرگوار، طلاب حوزه‌های علمیه است. در این پیام امام خمینی (ره) حوزه‌های علمیه را مهمترین پایگاه اسلام و تشیع معرفی می‌کنند و علمای اسلام را پیشتازان نهضت‌ها و انقلاب‌ها. همچنین تذکر برای احساس مسئولیت در برابر توده‌ها و هشدار خطر وجود تحج گرایان و مقدس نمایان و کسانی که القاکننده شعار جدایی دین از سیاست می‌دهند، در این پیام آمده است. این پیام در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ صادر شد‏ و منشور روحانیت نام گرفت.

معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با همکاری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی برای آشنایی خانواده‌های طلاب با متن این منشور، مسابقه کتاب‌خوانی «منشور روحانیت» را به صورت کشوری برگزار می‌کند.

این مسابقه تا ۲۹ اسفند ۹۷ برگزار می‌شود و علاقه مندان – همسر و فرزندان تحت تکفل آقایان طلاب غیر شاغل، شاغل، ایرانی و غیر ایرانی اعم از شیعه و سنی، تحت پوشش مرکز خدمات با پرونده پذیرشی فعال و غیرفعال – می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

این طرح همچنین شامل فرزندان طلاب خواهر و طلاب خواهر شاغل و غیرشاغل، ایرانی و غیرایرانی، دارای پرونده پذیرشی فعال و غیرفعال می‌شود.

این مسابقه برای افراد بالای ۱۵ سال است و به صورت آنلاین و چهارگزینه‌ای در یک مرحله برگزار می‌شود و نمره منفی ندارد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: