تأمین زمین مناسب برای ساخت یک كتابخانه استاندارد در گرمسار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار با حضور سعید دهقانلو، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار برگزار شد.

علی همتی، معاون فرماندار شهرستان گرمسار در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اشاره به این مطلب که خوشبختانه شرایط مطلوب کتاب‌خوانی در شهر گرمسار فراهم آمده است، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید از این فرصت درراه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در حوزه كودكان و نوجوان و اقشار دانش‌آموزی تعامل و همیاری بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید در حوزه کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی اصولی و بنیادین وجود داشته باشد، افزود: محیط اجتماعی سالم برگرفته از سطح آگاهی و دانش و بصیرت تک‌تک افراد جامعه است و برای تحقق این موضوع باید از كودكی كه مناسب‌ترین دوره برای روی آوردن به كتاب است برنامه‌ریزی کرد و در این راه اولیا و مربیان بهتر می‌توانند بستر مناسب را برای رشد و بالندگی و تربیت صحیح همراه با آگاهی كودكان فراهم كنند.

همتی با بیان اینکه ساخت كتابخانه باید با فضاسازی و معماری و جاذبه‌های ویژه نسل جوان منطبق باشد، افزود: پیگیری‌های لازم جهت جذب اعتبارات و مساعدت‌های فرمانداری و خیرین در دستور کار قرار دارد.

در ادامه سعید دهقانلو، سرپرست اداره كل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست ساخت كتابخانه استاندارد را در شهر گرمسار ضروری دانست و افزود: با توجه به اینكه از نظر نرم‌افزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی، شهر گرمسار موقعیت خوبی را در استان دارد، ساخت كتابخانه استاندارد با سبك و سیاق معماری اصیل زمینه دسترسی سریع و آسان همشهریان به كتاب را فراهم خواهد كرد و باعث جذب نسل جدید به كتاب و کتاب‌خوانی می‌شود.

وی با اشاره به اینكه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی كشور در پیش است از همه اعضای انجمن خواست از کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار بازدید كنند تا از نزدیك با مسائل و مشكلات کتابخانه‌های عمومی آشنا شوند.

در ادامه یاسر عربی شهردار گرمسار نیز در این نشست گفت: شهرداری از حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی كه مستقیم به مردم ارائه خدمات می‌دهد حمایت می‌کند و کتابخانه‌های عمومی بهترین و مهم‌ترین ارگان خدمات‌دهی کتاب‌خوانی به مردم است و در این زمینه شهرداری اهتمام و برنامه‌ریزی ویژه خواهد داشت.

وی از تأمین زمین برای ساخت كتابخانه در شهر گرمسار در بهترین نقطه شهر خبر داد.

در ادامه حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار نیز با اشاره به اینکه ۴۴۶۹ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار هستند، گفت: ۹۶ هزار ۶۱۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار وجود دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار از برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ نشست کتاب‌خوان، پنج مسابقه کتاب‌خوانی و برگزاری آئین رونمایی چهارکتاب به همت کتابداران این شهرستان برگزار شده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: