مجموعه «نبض داستان» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه داستان «نبض داستان» شامل داستان‌هایی کوتاه از ۱۰نویسنده معاصر ایرانی است. ابتدای هر داستان و پیش از شروع، به بخشی از فعالیت‌های هر نویسنده اشاره شده و با آشنایی با  نویسندگان وارد داستان می‌شویم.

در مقدمه این اثر که به کوشش بهنام کسب‌پرست و امیر عربلو جمع‌آوری شده است آمده: در بطن هر داستان نبضی وجود دارد و گویی که آن‌ها با ضربان‌شان خواننده را با خود همراه می‌کند.

اولین داستان این مجموعه «آنقدر مُرد تا مَرد شد!» را بابک ابراهیم‌پور نوشته است، داستان پسری که از سربازی معاف شده و به جرم خواندن کتاب‌ها و کارهای علیه نظام شاهنشاه از طریق ساواک دستگیر می‌شود. آخرین اثر هم مربوط می‌شود به بهاره نوربخش که از نوازنده‌‌ گیتاری نوشته که در حوالی مترو می‌خواند و می‌نوازد. نام داستانش «#هشتگ گیتار شکسته» است و از بی‌رحمی مردمانی می‌گوید که برای شبکه‌های اجتماعی خوراک جمع می‌کنند.

هشت داستان بعدی این مجموعه «یک روز مانده به اعدام شهاب» را الهام سلطانی‌لرگانی، «انتقام کوچک» را امیر عربلو، «تقدیرنامه» را بهاره قمی، «کوک در اغماء» را بهنام کسب‌پرست، «پنکه بابا ولی» را کاملیا کوشش، «کنار آخرین ستاره» را مهدیه کوهی‌کار، «آقا منصور» را زهرا کیانی  و «عروسکم» را نشمیل کرباسیان نوشته‌اند.

در قسمتی از داستان «کوک در اغماء» می‌خوانیم:
«بی‌شک باید اشتباهی رخ داده باشد. اما نه… خودش هست… مینا. یکی از خبره‌ترین روزنامه‌نگارهای جوان کشور که حالا خودش شده تیتر اول همه خبرگزاری‌ها. مگر می‌شود مینا دیوانه شده باشد؟! او تمام عالم و آدم را دیوانه می‌کرد و به مسخره می‌گرفت بی آنکه آب از آب تکان بخورد. یک عمر من را لب چشمه برد و تشنه برگرداند. تمام دانشجویان پسر هم دوره‌مان را دست انداخت و آخر با هیچ کداممان ازدواج نکرد که نکرد.» (صفحه ۴۷)
 
انتشارات قصه باران کتاب «نبض داستان» را در ۹۶ صفحه، ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۶۰۰۰تومان منتشر کرده است.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: