فروش حدود ۲٫۵ میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه کتاب گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان با شعار «کتاب هدیه ماندگار» از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ آذرماه با حضور بیش از ۵۰۰ ناشر و در فضایی به وست ۶۰۰۰ مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان گلستان برگزار شد و شب گذشته به کار خود خاتمه داد.

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، ضمن قدردانی از کلیه عوامل برپایی نمایشگاه امسال کتاب گلستان، گفت: حضور پر شور و شعف و شعور مردم مهربان استان گلستان در سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، نشان از بلوغ اندیشه آن‌ها و توجه ویژه به یار مهربان، کتاب است؛ موضوعی که همواره در ادوار گذشته نیز بارها شاهد آن بوده‌ایم و به ما انرژی مضاعفی می‌دهد تا در سال آینده با همتی بیشتر، قدم‌های استوارتر و توسعه بخش‌تری را برای این رویداد بزرگ فرهنگی برداریم.

وی افزود: ضمن قدردانی ویژه از مردم فهیم استان گلستان و کلیه بزرگ‌اندیشانی که با همت و تلاشی اثربخش، گامی برای برپایی این رویداد بزرگ فرهنگی برداشتند، امیدوارم بتوانیم برای نهادینه شدن فرهنگ کتاب خوانی و کتاب دوستی فعالیت‌های مناسب‌تری را انجام دهیم.

کشمیری سپس با ارائه آماری از سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان گلستان، گفت: حدود ۶۰ هزار نفر از سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان بازدید کردند و حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این نمایشگاه کتاب خریدند.

وی با اشاره به اینکه به نسبت سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر کتاب در این نمایشگاه به فروش رفته است، افزود: برای این دوره از نمایشگاه ۸۰۰ میلیون تومان بن کارت خرید کتاب تخصیص داده شده بود.

کشمیری در خاتمه با اشاره به اینکه در نمایشگاه بیش از ۵۰۰ ناشر در ۲۶۰ غرفه حضور داشتند، اظهار کرد: استان گلستان در سال گذشته بجز ۵ استان نخست کشور در انتخاب ناشران معرفی شده بود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: