غرفه‌بندی نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ +اینفوگرافی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال پروژه‌ بازسازی عمده ساختمان‌ها و سالن‌های نمایشگاه را در دست اجرا دارند که ظاهراً قرار است تا سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری برسد. گفته می‌شود بعضی از سالن‌ها و بخش‌های مختلف نمایشگاه برای کارآیی بیشتر و دسترسی سریع‌تر بازدیدکنندگان به کتاب‌های مورد نظر خود بازسازی شده و بعضی دیگر نیز در دست بازسازی هستند.  
 
مسئولان نمایشگاه فرانکفورت در گزارشی که در سایت این نمایشگاه منتشر شد، جزئیات غرفه‌بندی و طرح بازسازی شده نمایشگاه را ارائه کردند. نمایشگاه کتاب فرانکفورت هر سال در اواسط ماه اکتبر میلادی برگزار می‌شود. پروژه بازسازی و بازطراحی غرفه‌های  نمایشگاه تحت نام «فرانکفورت آینده» انجام شده است که ظاهراً قرار است تا سال ۲۰۲۰ طول بکشد.
 
در این پروژه سالن ۵ نمایشگاه به طور کامل بازسازی و به ناشران بین‌المللی اختصاص داده می‌شود و این درحالی است که  و سالن‌های دیگر نیز تحت عملیات عمرانی قرار خواهند گرفت. یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: عملیات بازسازی تنها به خاطر رفاه بازدیدکنندگان و ناشران انجام می‌شود.  
 
وی گفت: برای ما این مسئله بسیار اهمیت دارد که ناشران و بازدیدکنندگان بتوانند نسبت به گذشته سریع‌تر و بهتر به اهداف تجاری خود برسند.
 
به گفته رئیس نمایشگاه فرانکفورت برای امسال تنها سالن ۶ با مساحت ۳۵هزار متر مربع بازسازی کامل خواهد شد و سالن‌های دیگر در سال‌های بعد مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. طبق گزارش منتشر شده توسط مسئولان نمایشگاه ترتیب غرفه‌بندی و حضور ناشران در سالن‌های مختلف طبق زیر خواهد بود:
 

سالن۱ در دو طبقه به طور انحصاری به کتاب‌های آلمانی زبان ناشران کشورهای مختلف اختصاص داده شده است. در طبقه اول کتا‌ب‌های داستانی، مستند، هنری و طراحی است و در طبقه دوم نیز به برگزاری نشست‌های نویسندگان آلمانی زبان اختصاص داده شده است.
 
سالن ۳ نیز به کتاب‌های ناشران آلمان زبان حوزه کودک اختصاص داده شده است که علاوه بر کتاب شرکت‌های نرم‌افزاری نیز محصولات خود را در این سالن ارائه خواهند کرد.
 
سالن ۴ به کشورهای حوزه اسکاندیناوی، هلند، بلژیک، اروپایی شرقی اختصاص داده شده است که در طبقات بالایی این سالن نیز ناشران فرانسوی زبان از کشورهای کانادا، فرانسه، بلژیک و دیگر ناشران از کشورهای ترکیه، آمریکای لاتین، پرتغال، ایتالیا، اسپانیا، یونان، آسیای مرکزی، آفریقا و جهان عرب کتاب‌های خود را عرضه خواهند کرد. در طبقه فوقانی سالن۴ نمایشگاه انتشارات دانشگاهی و کتابخانه‌ها حضور دارند.
 
در دو طبقه سالن ۶ نمایشگاه ناشران ژاپن، کره، آسیای جنوب شرقی، تایوان، هندوستان، چین و هنگ کنگ حضور دارند که بعضی از غرفه‌ها به ناشران انگلیسی زبان این کشور اختصاص داده شده است.
 

 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: