«طب‌داخلی در قالب mind map» و «روش‌های آزمایشگاهی»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) تابستان امسال بازار کتاب‌های پزشکی میزبان دو عنوان کتاب جدید در زمینه‌های آموزش پزشکی و آزمایشگاه بود.
 
کتاب «طب‌داخلی در قالب mind map» نوشته الویا اسمیت، دانشجوی پزشکی مدرسه طب‌هال یورک با گردآوری و ترجمه حامد خوش‌اخلاق، زیر‌نظر چهارده تن از استادان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دانشجویان پزشکی، اینترن‌ها و پزشکان عمومی از سوی انتشارات تیمورزاده روانه بازار کتاب شد.

 
در این کتاب تلاش شده است تا موضوعات اصلی که دانشجویان پزشکی از روز اول با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند پوشش داده شود؛ همچنین حقایق علمی را به صورتی روشن بیان می‌کند به‌ گونه‌ای که برای دانشجویان سال آخر نیز کافی است. نویسنده در مقدمه کتاب بیان می‌کند که هدفش این نیست کتابی بنویسد که جایگزین درسنامه‌های جامع شود، بلکه بهتر است که متمم آن‌ها باشد و با به ذهن سپردن مطالب آن به یادگیری آن‌ها کمک شود. همچنین مترجم این اثر در مقدمه‌ای که آورده معتقد است این اثر نه تکست است و نه رفرنس بلکه تنها برای مرور و صرفا خلاصه‌ای از مطالب مفصل است، بنابراین قطعا تمام مطالب طب داخلی را در بر نمی‌گیرد.
 
کتاب «طب‌ داخلی» در ۱۹۲ صفحه مصور، به شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و به قسمت ۵۵هزارتومان از سوی انتشارات تیمورزاده به چاپ رسید.

 
کتاب جامع آشنایی با «روش‌های آزمایشگاهی و اصول ایمنی در آزمایشگاه‌های تحقیقات طبی» نوشته فریده‌سادات سجادیان‌فرد، پونه رحیمی، سیده‌زهرا مروج از دیگر آثار در حوزه پزشکی است که به تازگی در قفسه کتابفروشی‌ها نشسته است. در مقدمه کتاب آمده است؛ «کار در آزمایشگاه‌های تحقیقات پزشکی در کنار تنوع روش‌ها و احساس رضایت‌مندی از یادگیری هر روزه، نیازمند توجه به اصول پایه، ایمنی زیستی، آشنایی با مخاطرات و روش‌های پرهیز از آن‌ها است.»
 
در این کتاب تلاش شده تا در بخش نخست، اصول ایمنی زیستی در آزمایشگاه‌های تحقیقات پزشکی  و سطوح مختلف آن به تفضیل توضیح داده شوند، سپس به توضیح و معرفی وسایل آزمایشگاهی و کاربرد آنها پرداخته شده است. همچنین در نگارش این کتاب تلاش شده تا روش‌ها به زبان ساده به گونه‌ای که برای علاقه‌مندان در سطوح مختلف تحصیلی قابل استفاده باشد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: