صادرات حدود ۶۰۰ هزار جلد کتاب از قم به خارج از کشور

روح الله کریمی رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، ضمن ارائه گزارشی کمی از وضعیت پروانه انتشارهای صادر شده از ابتدای سال تاکنون، گفت: از ابتدای امسال تا امروز ۱۱ دی ماه، ۷۸۷۹ پروانه انتشار کتاب از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم صادر شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳۰۸ ناشر در استان فعال قم به فعالیت خود ادامه می‌دهند و از ابتدای مهر ۹۸ صدور مجوز کتاب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نیازی به هیچگونه مراجعه حضوری نیست.

کریمی تعداد کتاب‌های اهدایی به مراکز هدف را ۲۳ هزار و ۴۷۱ جلد عنوان کرد و گفت: طی ۱۰ ماه اخیر به مراکز، موسسات، کانون‌های فرهنگی مساجد، مدارس و دیگر نهادهایی که درخواست اهداء کتاب داشته‌اند، با توجه به بضاعت و توان اداره، کتاب اهدا شده است.

رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم درباره وضعیت صادرات کتاب از استان قم به کشورهای مختلف، پاسخ داد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در آن به سر می‌بریم، این موضوع با مشکلاتی مواجه شده است؛ اما از ابتدای سال جاری ۵۸۸ هزار و ۸۸۲ جلد کتاب به کشورهای مختلف صادر کرده‌ایم که از این میان می‌توانم به کشورهای عراق، لبنان و برخی کشورهای عربی و اروپایی اشاره کنم.

کریمی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه سال آینده کنگره ملی شهدای استان قم را پیش رو داریم، اگر کتابی در این زمینه تولید شود، حتما از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مورد حمایت قرار می‌گیرد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: