رونمایی از «اسناد مشروطیت در گیلان» در هفتمین همایش تاریخ مجلس

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هفتمین همایش تاریخ مجلس با رویکرد بررسی ساختار و کارکرد مجلس بیست و سوم و بیست و چهارم مجلس شورای ملی سه‌شنبه ۱۲ آذرماه در تالار شهید مدرس (مشروطه) برگزار خواهد شد.

در این همایش کتاب «اسناد مشروطیت در گیلان در ادوار دوم تا پنجم مجلس شورای ملی» رونمایی می‌شود.
 
این مجموعه نخستین دفتری است که از اسناد عرایض گیلان در کتابخانه مجلس منتشر می‌شود و عباس پناهی در بازه زمانی سه ساله اسناد عرایض حوزه ایالت گیلان را بررسی و استنساخ کرده و با مقدمه علمی به جامعه پژوهشگران و محققان حوزه تاریخ‌نگاری پارلمان در ایران ارائه می‌‌کند.
 
این کتاب از مجموعه طرح‌های پژوهشی مورد حمایت در «گروه علمی اسناد و موزه» در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی است که در هفتمین همایش تاریخ مجلس به دست  علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی رونمایی می‌شود.

سیاست حمایت از طرح‌های پژوهشی مرتبط با حوزه تاریخ پارلمان و قانون‌گذاری کماکان ادامه خواهد داشت و پژوهشگران و محققان این حوزه می‌توانند طرح‌های پژوهشی خود را به معاونت پژوهشی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ارائه دهند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

هفتمین همایش تاریخ مجلس بازه زمانی سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ را بررسی می‌کند. مجلس بیست و سوم سال‌های ۵۰ تا ۵۴ را در برمی‌گیرد و بعد از آن مجلس بیست و چهارم است که بین سال‌های ۵۴ تا ۵۷ همزمان با سقوط حکومت پهلوی را بررسی می‌کند. 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: