رئیس کتابخانه مجلس با سفیر ترکیه دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل کتابخانه مجلس، حجت الاسلام عماد؛ رئیس این کتابخانه و دکتر دریا اورس؛ سفیر ترکیه در ایران،‌ سه‌شنبه دوم مهر ماه ۱۳۹۸،‌در سفارت ترکیه با یکدیگر دیدار کردند.
 
در این ملاقات که عبداللهی؛ مشاور رئیس، قریشی؛ مدیر روابط عمومی و اموربین‌الملل و طیرانی؛ مدیر امور کتابخانه‌ای نیز رئیس کتابخانه مجلس را همراهی می‌کردند، گزارشی از  اعزام هیات کتابخانه به ترکیه و بازدید از مراکز کتابخانه‌ای و اسنادی در استانبول داده شد و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیّد علی عماد دیدار از مرکز خطی ترکیه و مرکز آرشیو عثمانی را حائز اهمیت توصیف کرد.
 
در این جلسه نحوه  دستیابی به همکاری مشترک از جمله بررسی راهکار دسترسی محققان به منابع آرشیو عثمانی، چاپ کتب و حضور در نمایشگاه‌های مشترک کتاب از جمله موارد مطرح شده بود.
 
دریا اورس، سفیر ترکیه در تهران با استقبال از افزایش همکاری‌های فیمابین بر آمادگی برای چاپ یکی از نسخ خطی موجود در کتابخانه با موضوع ترکیه تأکید کرد و قرار شد تا از طریق سازمان نسخ خطی ترکیه، موضوع پیگیری شود.
 
در این دیدار دو جلد قرآن نفیس از انتشارات کتابخانه مجلس، به رسم یادبود به سفیر ترکیه و  آقای ماجد در سازمان نسخ خطی ترکیه اهداء شد.
 
در مرداد ۱۳۹۸ در پایان سفر هیأت کتابخانه به ایفلای پارلمانی در یونان، بازدید دو روزه‌ای از مراکز کتابخانه‌ای و آرشیوی در شهر استانبول انجام شد و زمینه دستیابی به تفاهم‌نامه مشترک فراهم شد.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: