دبیر جدید مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم انتخاب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، بیست و یکمین جلسه فصلی شورای سیاستگذاری مکتا (مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم) در کتابخانه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این جلسه اعضا به بررسی و ارزیابی هفتمین نشست مجمع عمومی کتابخانه‌های تخصصی (مکتا)، انتخاب سه نفر از اعضای هیات موسس، انتخاب دبیر و دبیرخانه مکتا، انتخاب مدیران کمیته‌های مکتا و مشخص کردن سرفصل‌های خود در برنامه‌های سال ۱۳۹۸ پرداختند.
 
در ابتدای جلسه مهدی محمدی شجاعی دبیر مکتا گزارشی از برگزاری هفتمین نشست مدیران آن در دانشگاه مفید ارائه و از زحمات محمد کاتبی مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه مفید تشکر کرد.

در ادامه اعضای اصلی شورای سیاستگذاری منتخب انتخابات هفتمین نشست مجمع عمومی از بین ۶ هیات موسس سه نفر را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری انتخاب و با توجه به تکمیل اعضای شورای سیاستگذاری و اتمام دوره قانونی دبیرخانه کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب، اعضای شورای سیاستگذاری به بحث و مشخص کردن شرایط کاندیدای دبیرخانه دوره جدید پرداختند. 
 
در پایان با مشخص شدن کتابخانه حضرت آیت‌الله حائری به عنوان دبیرخانه و حسن رجبیان به عنوان دبیر مکتا برای دوره یک‌ساله، مدیران کمیته‌های دوره جدید برای همکاری یک ساله با دبیرخانه انتخاب شدند که اسامی منتخبین شرح به ذیل است:
 
اسماعیل راهنورد، مهدی محمدی شجاعی و احمدلو از اعضای هیات موسس پس از رای‌گیری از میان ۶ کاندیدا جهت عضویت در شورای سیاستگذاری مکتا با اکثریت آراء به مدت دو سال انتخاب شدند. کمیته مالی: محمد کاتبی مدیر کتابخانه دانشگاه مفید، کمیته پژوهش: دکتر سیدعلی سادات فخر مدیر کتابخانه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کمیته روابط عمومی و بین‌الملل: مهدی محمدی شجاعی مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب، کمیته پورتال و اطلاع رسانی: اسماعیل راهنورد مدیر کتابخانه حضرت آیت الله بروجردی (ره)، کمیته خدمات فنی: ابوالفضل احمدی  مدیر کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کمیته نظارت و بازرسی:‌ محسن ملک لی مدیر کتابخانه فقه و اصول. 
 
از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به اسکن کلیه اسناد و اطلاعات موجود در دبیرخانه قبلی و تحویل کلیه اسناد مکتا به دبیرخانه جدید، تغییر نامه گروه شورای سیاستگذاری به نام شورای سیاستگذاری مکتا و هیات موسس، حضور اعضای هیات موسس در جلسات شورای سیاستگذاری با هماهنگی دبیرخانه مکتا و حضور اعضای هیات موسس در گروه تلگرامی شورای سیاستگذاری مکتا اشاره کرد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: