ترکیب هیئت مدیره انجمن کتابداری استان قم مشخص شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، پنجمین مجمع عمومی انجمن کتابداری استان قم با حضور فریبرز خسروی معاون کتابخانه کتابخانه ملی ایران، مدیران کتابخانه‌ها و کتابداران استان قم برگزار شد.
 
خسروی در این نشست ضمن اشاره به فعالیت‌های انجمن کتابداری ایران شاخه قم، گفت: اینگونه انجمن‌ها و مجامع مردمی و مدنی می‌توانند در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه نقش مفیدی را ایفا کنند.
 
وی به مزایا و معایب دنیای برخوردار از تکنولوژی پرداخت و افزود: دسترسی آسان به اطلاعات از جمله مزایای پیشرفت تکنولوژی و دور شدن افراد برای استفاده از کتاب جزء معایب این عصر به شمار می‌آید. 
 

معاون کتابخانه کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه کتابخانه‌های جهان نگران تبدیل شدن به موزه هستند، یادآور شد: این چالش در سطح بین‌المللی جدی است و در اجلاس ایفلا هم طرح و راهکارهای برون رفت از این چالش در نشست‌های آتی هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: با شرایط کنونی وظایف انجمن‌ها و مجامع عمومی فراهم کردن دسترسی سریع و آسان به اطلاعات برای کاربران و اشتراک‌گذاری منابع به سریعترین نحوه ممکن است.
 
خسروی تغییر رویکرد کتابخانه‌ها را امری لازم برشمرد و گفت: کتابخانه‌ها برای حفظ و بقای خود لازم است از حالت سنتی خارج شده و رویکردهای جدید را در پیش بگیرند و سیاست آن‌ها از حالت خطی به حالت پلتفرمی تغییر یابد.
 
وی افزود: سازماندهی تخصصی از ملزومات دسترس پذیری منابع در هر مجموعه است اما باید به دنبال راهکارهای مناسب برای مشارکت مخاطبین در معرفی و عرضه تولیدات علمی‌شان باشیم.
 

در پایان این نشست انتخابات انجمن کتابداری استان قم نیز برگزار شد و مرتضی محمدی استانی، عیسی زارعی، مهدی محمدی، معصومه حسن‌خانی و مریم رمضانی به عنوان هیات مدیره و ایمان نریمانی به عنوان بازرس این انجمن انتخاب شدند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: