داوود امیریان نوجوانان را به باغ سیب پیامبر دعوت کرد

داوود امیریان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین اثرش توضیح داد: به تازگی کتابی از من با عنوان «مهمانی باغ سیب» از سوی انتشارات عهد مانا منتشر شده و داستان بلندی از حادثه‌ها و حماسه‌های یاران و اصحاب پیامبر اکرم(ص) است.

امیریان در ادامه بیان کرد: به خاطر سخت‌گیری‌هایی که درباره ائمه اطهار (ع) و پیامبران وجود دارد و قداست ایشان، نمی‌توان خیلی به آن‌ها نزدیک شد و مجبوریم به صورت غیرمستقیم و از طریق اصحاب و یارانشان به ایشان بپردازیم. در این کتاب هم به صورت غیرمستقیم به زندگی پیامبر اکرم (ص) از زمان مبعث تا وفات حضرت محمد (ص) پرداخته‌ام و در داستان حدودا به ۲۷ تن از اصحاب پیامبر اکرم (ص) اشاره شده است.

وی در پاسخ به این سوال که تفاوت این کتاب با سایر آثاری که در این زمینه برای کودکان و نوجوانان منتشر شده چیست، گفت: هرکسی می‌تواند از زاویه نگاه خودش به این مساله بنگرد و به آن بپردازد. من هم تلاش کردم براساس روایت‌ها و اسناد و منابع واقعی و درست به این موضوع بپردازم. و براین اساس یکی از دوستانم پژوهش‌ها و تحقیقاتی را که پیش از این روی این موضوع انجام داده است را در اختیار من قرار داد و من این داستان را براساس آن‌ها نوشتم و کاملا به دور از افسانه و خرافات است.

این نویسنده گفت: همچنین قبل از نوشتن این کتاب، علاوه بر منابع شعیه منابع اهل سنت هم مطالعه کردم و سعی کردم کلمه تمسخرآمیز و توهین‌آمیزی نسبت به عمر و ابوبکر و… مطرح نکنم تا کتاب برای نوجوانان اهل سنت هم قابل مطالعه باشد و آن‌ها هم به پیامبر اکرم (ص) افتخار کنند.
 
امیریان درباره زمان نوشتن این کتاب نیز توضیح داد: نوشتن نسخه اولیه این کتاب ۶ ماه طول کشید و در آن به طور کامل به همه ماجراهای مربوط به پیامبر اعم از دوره کودکی، ماجرای پیامبر و حضرت علی(ع)، کودکی حضرت علی (ع)، حضرت آمنه، مبعث پیامبر اکرم و وفات ایشان پرداخته‌ام اما در نسخه نهایی که دو ماه طول کشید حدود ۲۰۰ صفحه از آن را حذف کردم و فقط داستان مبعث پیامبر اکرم و وفات ایشان را نوشتم. چراکه زندگی پیامبر اکرم (ص) ابعاد گسترده‌ای دارد و در آن دوران آنقدر آدم‌های عجیب و ماجراهای عجیب رخ داده که هر کدام قابلیت داستان شدن بالایی دارد و احتمالا به سایر قسمت‌ها در کتاب دیگری بپردازم.
 
 

گروه نمک انتشارات عهد مانا (گروه کودک و نوجوان) کتاب «مهمانی باغ سیب» را در ۲۰۰ صفحه رقعی منتشر کرده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: