حضور بیش از ۱۱۰ شرکت داخلی و خارجی در هشتمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی

افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، گفت: هشتمین نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی با حضور بیش از ۱۱۰ شرکت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد و در فضایی بالغ بر ۳۸۰۰ مترمربع در سالن فردوسی، برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این نمایشگاه که هیات‌های خارجی از کشورهای پاکستان، کردستان عراق، افغانستان و لهستان نیز از آن بازدید خواهند داشت، ۱۱۰ شرکت داخلی و خارجی به معرفی و ارائه توانمندی‌های خود می‌پردازند.

تحفه‌گر همچنین گفت: برگزاری جلسات همتایابی با حضور تجار خارجی، برگزاری نشست‌های تخصصی حوزه چاپ و بسته‌بندی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های نمایشگاه هشتم است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: اطلاع‌رسانی و هماهنگی در سطح کشور با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و سایر تشکل‌های صنفی صنعت چاپ در کشور از جمله برنامه‌های تبلیغاتی برای ترغیب و تشویق فعالان حوزه صنعت چاپ داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه در این راستا در جهت برگزاری هر چه بهتر هشتمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی، جلساتی با شورای سیاستگذاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: استان خراسان رضوی با توجه به توانمندی‌های خوب در صنعت چاپ ازجمله وجود بیش از ۴۰۰ واحد چاپی در کشور و ایجاد تنها شهرک صنعتی چاپ، بعد از تهران رتبه نخست را در میان سایر استان‌های کشور دارد و این نمایشگاه می‌بایست در مشهد برگزار شود.

تحفه‌گر اضافه کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در توجه به حمایت از تولیدات داخلی ما در حوزه صادرات صنعت چاپ، به عنوان مادر صنایع، ورود و توجه ویژه‌ای داریم، چراکه صادرات محصولات تولیدی نیاز به بسته‌بندی و چاپ ویژه‌ای دارد؛ لذا در راستای تسهیل صادرات محصولات چاپی اقدامات خوبی طی یک سال گذشته انجام دادیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن اشاره به میزان صادرات محصولات چاپی در طی سال گذشته تاکنون، گفت: ما با به‌کارگیری تسهیلات ویژه، در شش ماه دوم سال ۹۷، بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان و طی ۹ ماه گذشته تا آذرماه سال ۹۸ بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان صادرات محصولات چاپی داشتیم که این می‌طلبید استان خراسان رضوی، اقدام به برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ بکند که خوشبختانه امسال این اقدام صورت گرفت و امروز ساعت ۱۸ افتتاحیه نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی خواهد بود.

وی همچنین یادآور شد: ما مقدمات برگزاری اجلاس میز همکاری‌های کشوری حوزه صنعت چاپ و نشر را نیز فراهم می‌کنیم تا انشاالله تا پایان سال ۹۸ با حضور دست اندرکاران این حوزه در کشور اجلاس دوروزه‌ای را برای رفع موانع تولید و تبدیل خراسان رضوی به عنوان پایلوت صادرات محصولات چاپی و بارانداز صنایع چاپی در کشور داشته باشیم.

یادآور می‌شود، نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی همزمان با بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات هتلداری و صنایع وابسته از ۲۷ الی ۳۰ آذرماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد و ساعات بازدید از نمایشگاه ۱۶الی ۲۲ خواهد بود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: